کد خبر: 492166
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۷:۰۸:۰۷
| |

علیرضا استکی،سرمربی تیم ملی بوکس:

عملکرد تیم‌ در مسابقات قهرمانی آسیا جای انتقاد نداشت /بوکس ایران شخصیت قهرمانی دارد

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: بچه‌ها آن کاری را که در قهرمانی آسیا باید انجام می‌دادند از لحاظ فنی انجام دادند و جای انتقادی نگذاشتند.

عملکرد تیم‌ در مسابقات قهرمانی آسیا جای انتقاد نداشت /بوکس ایران شخصیت قهرمانی دارد
کد خبر: 492166
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۷:۰۸:۰۷

اعتمادآنلاین| علیرضا استکی در خصوص کیفیت رقابت‌های قهرمانی آسیا در امارات و عملکرد ملی‌پوشان بوکس کشورمان، اظهار داشت: پیکارهای امسال قهرمانی آسیا در دبی مسابقات بسیار خوبی بود. چند کشور همچون ژاپن، چین، تایلند و کره جنوبی در این دوره حضور نداشتند. ولی سال گذشته این تیم‌ها را در اردن شکست داده بودیم و هیچ مشکلی برای رویاروی با آنها نداشتیم. ای‌کاش این کشورها نیز بودند تا بچه‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دادند و این‌قدر به قهرمان جهان نمی‌خوردند. الحمدالله نشان دادند به اسم حریفان کاری ندارند و بوکس خودشان را انجام دادند. چهار ملی‌پوش‌مان می‌توانستند مدال بگیرند چون تیم ما شخصیت قهرمانی و رفتن روی سکو آسیا را داشت‌.

وی افزود: برخی از پیشکسوتان که به عملکرد تیم‌مان انتقاد دارند، خودشان به مسابقات قهرمانی آسیا رفته‌اند و می‌دانند که چقدر مدال گرفتن در این رقابت‌ها سخت است. انتقاد خوب است ولی این تیم جای انتقاد نداشت. چون بچه‌ها آن کاری را که باید انجام می‌دادند کم نگذاشتند و از لحاظ فنی بالا بودند.

سرمربی تیم ملی بوکس اضافه کرد: اردوی ازبکستان از نظر روحی و روانی به بچه‌های ما کمک کرد. تیم‌هایی که در دبی حاضر بودند تیم بوکس ایران را تحسین کردند. پیشرفت خوبی نسبت به دوره‌های قبل داشتیم. با اینکه به خاطر کرونا یک سال در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودیم ولی عملکرد موثری داشتیم. در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا در سه وزن بسیار خوب کار کردیم و بچه‌ها مدال‌ها را از دهان شیر بیرون آوردند.

وی ادامه داد: در سنگین وزن هم پویا امیری در مقابل قهرمان دنیا مبارزه خوبی داشت و 3 راند را جنگید و با تمام وجودش بوکس کرد. او تازه از وزن 91 کیلوگرم به وزن به اضافه 91 کیلوگرم آمده است.

استکی درباره شرایط داوری‌ها تصریح کرد: به خاطر اینکه رئیس سابق فدراسیون جهانی بوکس ازبک بوده است، هنوز کمیته داوران آسیا به رئیس قبلی، تمایل دارند. ولی در کل داوری‌ها نسبت به قبل بد نبود. اما قضاوت دیدار فینال میثم قشلاقی عمدا زیر سوال بردند.

سرمربی تیم‌ ملی بوکس تاکید کرد: تقریباً 50 درصد از برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای شرکت در بازی‌های المپیک پیاده کرده‌ایم ولی رقابت‌های قهرمانی آسیا برای ما یک بازی تدارکاتی بود و ما را 20 درصد جلو انداخت.

استکی در مورد برنامه‌های آماده‌سازی پیش‌رو تیم ملی بوکس، خاطرنشان کرد: تا بازی‌های المپیک توکیو سه مقطع اردو در تهران داریم. سعی خواهیم کرد که اردوی مشترکی نیز در ایران داشته باشیم. اگر این اردوی مشترک را نتوانستیم برگزار کنیم با نفرات داخلی اردوها و تمرینات را برگزار خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها