اسرائیل یک میلیارد دلار از آمریکا کمک فوری خواست

شبکه عبری زبان کان سه شنبه شب گزارش داد که بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل تقاضای فوری درخواست یک میلیارد دلار تل‌آویو را در سفر برنامه‌ریزی شده خود به واشنگتن طی امروز چهارشنبه منتقل خواهد کرد.

اسرائیل یک میلیارد دلار از آمریکا کمک فوری خواست
کد خبر: 492168
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۷:۱۳:۰۸

اعتمادآنلاین| رسانه‌های عبری فاش کردند که رژیم صهیونیستی پس از شکست اخیر در جنگ غزه ، با هدف نوسازی سامانه‌ "گنبد آهنین" از ایالات متحده درخواست کمک "اضطراری" به ارزش یک میلیارد دلار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری زبان کان سه شنبه شب گزارش داد که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی این تقاضای تل‌آویو را در سفر برنامه‌ریزی شده خود به واشنگتن طی امروز چهارشنبه منتقل خواهد کرد.

طی آن قرار است وی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی این کشور دیدار کند.

این شبکه به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرد که صحبت در مورد تجدید موجودی موشک‌های رهگیر "تامر" است که در ارتش اسرائیل علیه موشک‌های میان برد و کوتاه برد استفاده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 11 روزه غزه از شمار زیادی موشک رهگیر در سیستم گنبد آهنین استفاده کرد.

19 ماه مه،دو روز قبل از پایان تجاوز به غزه ، گانتس گفت که گنبد آهنین 1000 موشک شلیک شده از غزه را رهگیری کرده است. بر اساس وب سایت اقتصادی گلوبس، قیمت هر موشک تامر دستکم 50 هزار دلار است.

در این راستا لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه با تایید این مطلب گفت که پنجشنبه، اسرائیل درخواست یک میلیارد دلار کمک فوری نظامی از ایالات متحده را مطرح خواهد کرد.

این درخواست تنها دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فروش اسلحه به ارزش 735 میلیون دلار به اسرائیل را تصویب کرد.

گراهام که به اراضی اشغالی سفر کرده، گفت اطمینان خواهد یافت که اسرائیل پول درخواستی را دریافت کند.

وی مدعی شد که کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل "بهترین سرمایه گذاری" برای مردم آمریکا است!

این سناتور جمهوری خواه پیش از این هم گفته بود اسرائیل "چشم و گوش" آمریکا است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها