کد خبر: 492208
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۰۸:۵۰
| |

ایران - هنگ‌کنگ؛ گام اول در مسیر سنگلاخی صعود

اولین آزمون رسمی اسکوچیچ

در مسابقات مقدماتی جام جهانی تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه ساعت 19 در بحرین به مصاف تیم هنگ‌کنگ می‌رود.

اولین آزمون رسمی اسکوچیچ
کد خبر: 492208
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۰۸:۵۰

اعتمادآنلاین| بزرگترین اجحاف تاریخ ورزش جهان در حق تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی صورت گرفت و ملی پوشان ایران در حالی که در دور رفت میهمان حریفان خود بودند، در دور برگشت به بهانه تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان و انتشار ویروس کرونا نه تنها از میزبانی محروم شدند بلکه با حکم حیرت انگیز کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در بحرین یکی از رقبای مستقیم خود به میدان بروند. پیش از این قرار بود در نوروز 1400 این مسابقات برگزار شود اما در نهایت به خردادماه موکول شد.

به گزارش فارس، تیم ملی ایران در دور رفت مسابقات با دو شکست غیرقابل انتظار مقابل بحرین و عراق در شرایط سختی قرار گرفته و برای صعود بدون اما و اگر باید در هر 4 مسابقه باقیمانده خود پیروز شود.

نخستین مسابقه با تیم هنگ کنگ است. تیمی که خیلی‌ها از کارشناسان آن را از پیش بازنده می‌دانند اما فوتبال هیچ وقت قابل پیش بینی نیست و هنگ‌کنگ را هم نمی‌توان تیمی دست و پا بسته دانست حتی اگر سطح فوتبال این کشور قابل مقایسه با فوتبال ایران نباشد و از نظر توان فیزیکی بازیکنان هنگ کنگ حرفی برای گفتن مقابل بازیکنان توانمند ما نداشته باشند، هم حق نداریم خود را از پیش برنده بدانیم. بخصوص وقتی به جدول گروه نگاه می‌کنیم و اینکه هنگ کنگ 5 امتیازی بخت‌های اندکی برای صعود دارد.

بازی رفت ایران و هنگ کنگ در روز 19 شهریور 1398 نخستین مسابقه رسمی ویلموتس با تیم ملی ایران بود.

سرمربی بلژیکی با ظاهری محجوب و لبخندی بر لب روی نیمکت نشست و تیم ملی ایران هم 2 بر صفر برنده شد تا خیلی‌ از کارشناسان جو زده شوند و یکریز از ویلموتس بلژیکی تعریف و تمجید کنند و سبک بازی هجومی و مالکانه تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ را با فوتبال ماشینی و دفاعی کی‌روش در تیم ملی مقایسه بکنند. اکنون حدود دوسال از آن مسابقه می گذرد و حالا خیلی‌ها از ویلموتس مرد با حیای بلژیکی با عنوان مربی جایزه‌ بگیر یاد می‌کنند. مربی که بیشتر از اینکه به فکر کار با تیم ملی باشد به دنبال نقطه‌ها و ویرگول‌های قراردادش بود تا بتواند با اتکا بر آن پول هنگفتی به جیب بزند.

دیگر نباید به گذشته نگاه کنیم و باید امیدوارانه پنجشنبه 13 خرداد 1300 نگاه‌مان به ساق‌های جوانان شایسته ایرانی باشد که در این دو سال کرونایی هم از نظر فنی و هم از نظر شخصیتی در فوتبال حرفه‌ای جهان رشد کرده‌اند. مهدی طارمی اکنون تبدیل به ستاره بین‌المللی ایران شده مردی که با پورتو پرتغال به یونتوس گل‌ می‌زند. سردار زمون در تیم روسی درخشیده است. علیرضا بیرانوند به یک تیم اروپایی نقل و مکان کرده و مهدی قائدی تبدیل به ستاره‌ای بی‌بدیل در فوتبال ایران شده که خواهان زیادی دارد. سایر بازیکنان تیم ملی هم در سطح حرفه‌ای و عالی به کار خود ادامه می‌دهند. ملی پوشان با روحیه و انرژی مضاعف راهی بحرین شدند.

مسابقه با هنگ‌کنگ را این مرتبه با سرمربی جدید دیگر به نام دراگان اسکوچیچ آغاز می‌کنیم. مردی صبور و لبخند به لب که با فوتبال و فرهنگ ایرانی آشنایی کاملی دارد. امیدواریم که اسکوچیچ در نخستین بازی رسمی خود در تیم ملی موفق شود. هنگ‌کنگ می‌تواند موی دماغ‌مان شود. حریفی که پیش از سفر با بحرین با سه تیم کره، ژاپن و چین بازی دوستانه انجام داده اما تیم ملی ایران بدون بازی تدارکاتی و دوستانه راهی بحرین شده است.

اسکوچیچ در توجیه این مساله می‌گوید که 4 بازی سخت و سنگین پیش رو داریم و نمی‌خواستم ملی پوشان با بازی دوستانه خسته شوند. باید دید این نظریه سرمربی جدید تیم ملی در عمل چقدر پاسخ مثبت می‌دهد. او ترکیب تیم ملی را از حریفان ایران مخفی نگه داشت و در ذهن خود مدل بازی و ترکیب تیم ملی را آماده کرده است.

قطعا تیم ملی ایران از نظر سابقه، جنگندگی، کیفیت بازیکنان و... چند سرو گردن از هنگ کنگ بالاتر است و همه آرزو می‌کنیم تیم ملی با یک برد راحت مسیر سخت و سنگلاخی خود را در مقدماتی جام جهانی آغاز کند و با یک برد به مصاف به بحرین برسد. همین هنگ کنگ در دور رفت ، بحرین را متوقف کرده پس نمی‌تواند تیم بی‌کیفیت و از پیش بازنده‌ای باشد. تمرکز تیم ملی ایران قبل از بازی با بحرین و حواشی آن باید روی همین مسابقه با هنگ کنگ باشد و بازی به بازی و برد به برد پیش برود تا از این مرحله سخت عبور کند.

بحرین هم در روز پنجشنبه ساعت 21 به مصاف کامبوج خواهد رفت بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود بحرین به پایان رسیده بود.

جدول گروه C

1- عراق 11 امتیاز

2- بحرین 9 امتیاز

3- ایران 6 امتیاز ( با یک بازی کمتر)

4- هنگ کنگ 5 امتیاز

5- کامبوج یک امتیاز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها