همایون شاهرخی،سرمربی پیشین تیم‌ ملی:

تیم ملی باید در نیمه اول به بحرین و عراق گل بزند

سرمربی پیشین تیم‌ ملی اعتقاد دارد اگر این تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل بحرین و عراق در نیمه نخست به گل دست یابد، می‌تواند به گل‌های بعدی هم برسد اما در غیر این صورت، کار گره خواهد خورد.

تیم ملی باید در نیمه اول به بحرین و عراق گل بزند
کد خبر: 492222
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۲۰:۵۳

اعتمادآنلاین| همایون شاهرخی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی در بحرین گفت: با توجه به این که بازی تدارکاتی و انسجام تیم ملی کم بود، چشم ما به خلاقیت و هنر فردی بازکنان است که بتوانند ما را به نتیجه برسانند. اردوهای دو، سه روزه کمکی به ما نمی‌کند. در حال حاضر ظاهر کار خوب است اما برای ساختن یک تیم خوب باید خیلی عمیق‌تر از این کار کرد. امیدوارم به کمک خلاقیت، هنر و قدرت بدنی بازیکنان ایرانی مقابل هر چهار تیم پیروز شویم.

به گزارش ایسنا، او درباره رقیبان تیم ملی در این مسابقات به خصوص بحرین و عراق گفت: بحرین و عراق از نظر فیزیکی تاحدود زیادی شبیه ما هستند. هر چه اتحاد و همدلی تیم ملی بیش‌تر باشد می‌توانیم راحت‌تر این تیم‌ها را از پیش‌رو برداریم. الان یک مقدار کار سخت است و ما باید هر چهار بازی را پیروز شویم. بحرین روحیه و انگیزه بالایی دارد و اگر ببازند به ایران باخته‌اند اما اگر ایران را شکست دهند، در واقع "ایران بزرگ" را شکست‌ داده‌اند.

شاهرخی تاکید کرد: من به همبستگی، اتحاد و صمیمیت تیم ملی اعتقاد دارم و ان‌شاء‌الله مربیان به خوبی تیم ملی را هدایت می‌کنند. خیلی مهم است که سوار بازی شویم و در دقایق ابتدایی و نیمه نخست گل بزنیم. اگر از رقیبان خودمان پیش بیفتیم و آن‌ها از فاز دفاعی خارج شوند، گل‌های بیش‌تری هم می‌زنیم. اگر تا نیمه دوم گلی نزنیم، کار گره خواهد کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره تاثیر بازی‌های تدارکاتی گفت: فرق بازی تدارکاتی با بازی رسمی زمین تا آسمان است. یادمان باشد بهترین بازیکن هم اگر در بازی‌های تدارکاتی تجربه کسب نکند، در بازی رسمی ناکام می‌ماند. این بازی‌ها برای هماهنگی و انسجام تیمی است. با این حال ما همین مقدار بازی تدارکاتی را هم نداشتیم.

شاهرخی با اشاره به نقش محوری کاپیتان تیم ملی اظهار کرد: یک کاپیتان می‌تواند یک مربی خوب در زمین باشد. تیمی همیشه موفق است که یک کاپیتان ثابت و باشخصت رهبری بالا داشته باشد که بتواند در مواقعی اضطراری و در مواقعی که کار گره می‌خورد و از دست مربی کاری ساخته نیست، تیم را به درستی هدایت کند.

وی درباره کاپیتان‌های پیشین تیم ملی مانند دایی و نکونام و کاپیتان فعلی یعنی حاج‌صفی گفت: شناخت زیادی (درباره قدرت کاپیتانی) از حاج صفی ندارم. باید دید بازیکنان او را به عنوان رهبر تیم قبول دارند یا خیر. کاپیتان تیم باید مورد تایید همه باشد.

سرمربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا او فقط به خلاقیت ایرانی‌ها اعتقاد دارد؟ گفت: خلاقیت با کار تیمی بهتر می‌شود. هر چه تمرینات و بازی‌های تدارکاتی ما بیش‌تر شود، خلاقیت بازیکنان بهتر در خدمت تیم قرار می‌گیرد. البته فوتبال ایران مرد روزهای سخت است و امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانیم راهی مرحله بعد انتخابی جام جهانی شویم.

سرمربی پیشین تیم ملی در واکنش به این که چرا تیم ملی تا به حال در زمین بحرین به پیروزی نرسیده است، گفت: با توجه به شکست تیم ملی در زمان بلاژویچ، ترسی در جان فوتبال ما افتاده و از طرفی ترس بحرینی‌ها ریخته است. با توجه به شرایط حاد موجود و علاقه AFC برای صعود بحرین به مرحله بعد، باید کادرفنی در این روزها روی مسائل روحی و روانی کار کند. به خاطر دارم که در انتخابی جام جهانی 2006 که در بحرین مساوی کردیم، رییس وقت سازمان تربیت بدنی گفت «چرا مساوی کردیم؟» به او گفتم این مساوی با صعود تیم ملی به جام جهانی برابر است. این اتفاق هم رخ داد و ما بحرین را در تهران بردیم و صعود کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها