کد خبر: 492297
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

باز شدن گره ۵ وزن آزاد و فرنگی در لهستان

دوبنده تیم ملی در المپیک به چه کسانی می‌رسد؟

ترکیب کشتی فرنگی و آزاد ایران در 5 وزن قرار است در مسابقات لهستان مشخص شود.

دوبنده تیم ملی در المپیک به چه کسانی می‌رسد؟
کد خبر: 492297
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشتی آزاد و فرنگی کشورمان قرار است تا چند روز دیگر در جام بین‌المللی لهستان شرکت کند تا بر این اساس ترکیب تیم ملی ایران برای بازی‌های المپیک توکیو مشخص شود.

در کشتی آزاد تیم ملی ایران روزهای 18 و 19 خرداد ماه در جام زیلکوفسکی شرکت می‌کند که قرار است در ورشو لهستان برگزار شود. 8 کشتی‌گیر در 4 وزن از کشورمان در این تورنمنت حضور خواهند داشت.

رضا اطری که نفر اول ایران در وزن 57 کیلو برای المپیک محسوب می‌شود، قرار است در یک وزن بالاتر و در وزن 61 کیلوگرم رقابت کند. با توجه به اینکه این کشتی گیر در حال وزن کم کردن است کادر فنی در نظر دارد شرایط را برای رویارویی با حریفان خارجی فراهم کند.

تکلیف وزن 65 کیلو هم با برگزاری مسابقه داخلی مشخص شد که مرتضی قیاسی با برتری مقابل امیرمحمد یزدانی جواز حضور در توکیو را کسب کرد.

در وزن 86 کیلو هم حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو، مسافر توکیو خواهد شد.

براین اساس در اوزان 74، 97 و 125 کیلو، گره کار در لهستان باز خواهد شد. در وزن 74 کیلو یونس امامی سهمیه المپیک گرفت و حسین‌خانی در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال نقره دست پیدا کرد. اعزام هر دو کشتی‌گیر حکایت از این دارد کادر فنی به دنبال انتخابی بدون حرف و حدیث است.

با توجه به اینکه تکلیف 3 وزن در کشتی آزاد هنوز مشخص نشده کادر فنی در نظر دارد بعد از جام لهستان ترکیب نهایی را اعلام کند. اگر در هر وزن کشتی‌گیری حریف دیگری از ایران را ببرد در این صورت او نماینده ایران در المپیک خواهد بود در غیر این صورت 2 کشتی‌گیر در 2 جدول جدا باشند و با هم مبارزه نکنند، اگر شرایط برابر باشد مسابقه رو در رو تکلیف را مشخص خواهد کرد.

بلاتکلیفی 2 وزن در فرنگی

در کشتی فرنگی تیم ملی ایران در جام پیتلاسینسکی شرکت می‌کند که روزهای 22 و 23 خرداد در ورشو برگزار می‌شود. 5 کشتی‌گیر در 2 وزن راهی این جام خواهند شد اما تصمیم‌گیری در وزن 130 کیلو سخت‌تر خواهد بود.

کشتی فرنگی ایران در 5 وزن سهمیه گرفته که تکلیف اوزان 60، 67 و 77 مشخص شده است. ایران در وزن 87 کیلو سهمیه را از دست داد اما قرار است تکلیف 2 وزن 97 و 130 کیلو در لهستان مشخص شود. با وجود اینکه برخی گمانه‌زنی‌ها از انتخاب محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلو خبر می‌داد اما کادر فنی نه در آزاد و نه در فرنگی هنوز ترکیب کامل را معرفی نکرده‌اند.

اسامی نفرات اعزامی به لهستان به شرح زیر است:

*آزاد:

61 کیلوگرم: رضا اطری

74 کیلوگرم: یونس امامی، مصطفی حسین‌خانی

97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی، علیرضا کریمی

125 کیلوگرم: امیرحسین زارع، امین طاهری

*فرنگی:

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی - مهدی بالی

130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها