اتحادیه اروپا:

برخی مسائل دشوار در مذاکرات برجام در وین باقی مانده است/اروپا متعهد است تا هر اقدام ممکن را برای احیای برجام انجام دهد

پیتر استانو سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که اتحادیه اروپا متعهد است تا هر اقدام ممکن را برای احیای برجام انجام دهد و هنوز برخی مسائل دشوار در مذاکرات وین برای احیای برجام باقی مانده، تصریح کرد که باید به دیپلماسی فرصت بیشتری داد.

برخی مسائل دشوار در مذاکرات برجام در وین باقی مانده است/اروپا متعهد است تا هر اقدام ممکن را برای احیای برجام انجام دهد
کد خبر: 492334
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۰:۴۸:۳۸

اعتمادآنلاین| سخنگوی اتحادیه اروپا با تأکید بر این نکته که هنوز برخی مسائل دشوار در مذاکرات «وین» برای احیای برجام باقی مانده، تصریح کرد که باید به دیپلماسی فرصت بیشتری داد.

به گزارش فارس، «پیتر استانو» سخنگوی «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه «یورونیوز» تأکید کرد که اتحادیه اروپا متعهد است تا هر اقدام ممکن را برای احیای برجام انجام دهد.

وی در این خصوص تصریح کرد: «دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام، متعهد است تا هر اقدام ممکن را برای بازگرداندن این توافق هسته‌ای به روند عادی در پیش بگیرد».

استانو با تأکید بر لزوم به کارگیری دیپلماسی برای احیای برجام ادامه داد: «فرصت دادن به دیپلماسی مهم است و تنها راه رویارویی با برنامه هسته‌ای ایران، احیای برجام است».

سخنگوی اتحادیه اروپا در ارتباط با روند پیش‌روی مذاکرات وین درباره احیای برجام گفت که به اعتقاد وی، «گفت‌وگوها در وین ادامه خواهد داشت» اما جزئیات بیشتری در خصوص مذاکرات وین منتشر نکرد.

استانو با اشاره به اظهارات اخیر «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌ هیأت مذاکره‌کننده ایران در وین درباره مسائل باقیمانده در مذاکرات در خصوص برجام گفت: «برخی از مسائل دشوار و سخت همچنان باقی مانده است اما ما راه خود را برای کسب هدف نهایی یعنی اجرای کامل توافق هسته‌ای سال 2015 توسط همه طرف‌ها و امضاکنندگان برجام ادامه می‌دهیم».

پیش از این عراقچی اعلام کرده بود که موارد اصلی اختلافات مربوط به رفع تحریم‌ بخش انرژی ایران، تحریم صنایع خودرو و تحریم‌های مالی و بانکی و بیمه‌ای و بنادر می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها