کد خبر: 492417
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۲۳:۳۱
| |

نماینده عراقی:

الکاظمی 5 وزیر کابینه را تغییر می‌دهد

جواد الموسوی نماینده فراکسیون پارلمانی سائرون، امروز (چهارشنبه - 1 ژوئن) از قصد مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر مبنی بر تغییر پنج وزیر در هیأت دولت عراق خبر داد.

الکاظمی 5 وزیر کابینه را تغییر می‌دهد
کد خبر: 492417
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۲۳:۳۱

اعتمادآنلاین| نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق از قصد نخست‌وزیر مبنی بر تغییر پنج وزیر کابینه طی چند روز آتی، خبر داد.

به گزارش فارس، «جواد الموسوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «سائرون»، امروز (چهارشنبه - 1 ژوئن) از قصد «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مبنی بر تغییر پنج وزیر در هیأت دولت عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که الکاظمی قصد داد پنج وزیر جدید برای کابینه معرفی کند. وی علاوه بر انتحاب وزیر بهداشت جدید، وزرای دارایی، برق، صنایع وکشاورزی دولتش را تغییر خواهد داد.

الموسوی گفت که ائتلاف سائرون با اقدام برای تغییر وزراء در کابینه که تاکنون چیز بیشتری درباره آن ارائه نشده، موافق است. اسامی وزرای جدید طی روزهای آتی به پارلمان ارائه خواهد شد.

پیشتر «منار عبدالمطلب» نماینده عراقی خواستار استیضاح چهار وزیر در دولت الکاظمی و سلب رأی اعتماد از آنها شده بود.

«حسن التمیمی» وزیر بهداشت عراق، اواسط اردیبهشت گذشته در پی حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» بغداد استعفا کرده بود.

در تاریخ پنجم اردیبهشت بر اثر انفجار کپسول‌های اکسیژن در این بیمارستان (مخصوص بیماران کرونایی) در منطقه «جسر دیالی» در بغداد، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. پس از این حادثه به دستور مصطفی الکاظمی، وزیر بهداشت و «محمد جبر» استاندار بغداد و تعداد دیگری از مقامات عراقی از کار تعلیق شدند و کمیته‌ای برای بررسی حادثه تشکیل شد. اما پس از آن بود که وزیر بهداشت رسما استعفا کرد.

چندی پیش «رحیم العبودی» از رهبران جریان الحکمت گفته بود که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تصمیم گرفته پنج وزیر جدید برای وزارت‌خانه‌های کشاورزی، صنعت، بازرگانی، دارایی و بهداشت به پارلمان معرفی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها