کد خبر: 492428
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۸:۵۲
| |

افزایش نرخ تورم در منطقه یورو شتاب گرفته است

نشریه فرانسوی لزاکو گزارش داد به دنبال افزایش مداوم قیمت های انرژی، نرخ تورم در ماه گذشته (می/اردبیهشت) بار دیگر شتاب گرفت و اکنون از نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی اروپا (BCE) فراتر رفته است.

افزایش نرخ تورم در منطقه یورو شتاب گرفته است
کد خبر: 492428
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۳۸:۵۲

اعتمادآنلاین| نرخ تورم در منطقه یورو با افزایش 2 درصدی مواجه شده؛ امری که نگرانی مقامات اروپایی را به دنبال داشته است. بانک مرکزی اروپا نرخ تورم سالانه را کمتر از 2 درصد پیش بینی کرده بود اما اینک همه چیز به خروجی نشست 10 ژوئن(20 خرداد) مقامات این نهاد موکول شده است.

به گزارش ایرنا از نشریه فرانسوی لزاکو، به دنبال افزایش مداوم قیمت های انرژی، نرخ تورم در ماه گذشته (می/اردبیهشت) بار دیگر شتاب گرفت و اکنون از نرخ تعیین شده توسط بانک مرکزی اروپا (BCE) فراتر رفته است.

این روزنامه فرانسوی افزود: شاخص قیمت مصرف کننده محاسبه شده مطابق با استانداردهای اروپا (IPCH) بیانگر افزایش 2 درصدی نرخ تورم در طی یک سال است که بالاترین نرخ از پایان سال 2018 محسوب می شود.

لزاکو تصریح کرد: بانک مرکزی اروپا پیش تر اعلام کرده بود که نرخ تورم باید کمتر از 2 درصد باشد اما وضع کنونی موجب نگرانی مقامات اروپایی شده است.

این روزنامه فرانسوی در ادامه نوشت: این در حالی است در عرض یکسال قیمت خدمات تنها 1.1 درصد؛ کالاهای صنعتی به استثنای انرژی 0.7 درصد و مواد غذایی، الکل و دخانیات 0.6 درصد افزایش داشته است.

به نوشته لزاکو، مقامات بانک مرکزی اروپا قرار است در 10 ژوئن/20 خرداد نشستی برگزار کرده و در مورد تنظیم سیاست های پولی رایزنی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها