در بحبوحه تنش در روابط:

نماینده آمریکا در سازمان ملل به آنکارا می رود

به دنبال انتقادهای شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آمریکا برای حمایت‌های آن از برخی گروهها علیه ترکیه،تارنمای رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) از سفر نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل به آنکارا با هدف ترمیم و تقویت روابط دو کشور خبر داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل به آنکارا می رود
کد خبر: 492436
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۵۰:۳۶

اعتمادآنلاین| اردوغان در گفت و گو با شبکه خبری تی.آر.تی گفته که آمریکا از گروه هایی که دشمن ترکیه هستند، حمایت لجستیکی می‌کند. او در عین حال واشنگتن را به دخالت در پرونده اختلافات ارمنستان و ترکیه متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال انتقادهای شدید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از آمریکا برای حمایت‌های آن از برخی گروهها علیه ترکیه،تارنمای رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) از سفر نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل به آنکارا با هدف ترمیم و تقویت روابط دو کشور خبر داد.

دو هفته پس از درگیری لفظی آنکارا و واشنگتن بر اثر آنچه اظهارات یهود ستیزانه رئیس جمهوری ترکیه عنوان شد، به عنوان دومین مقام بلندپایه آمریکا در دولت جو بایدن، نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل در آستانه نشست ناتو به ترکیه می‌رود.

سفر «لیندا توماس گرینفیلد» در حالی انجام می‌شود که تا کمتر از دو هفته دیگر قرار است روسای جمهوی ترکیه و آمریکا در حاشیه نشست کشورهای عضو ناتو در بروکسل با یکدیگر دیدار کنند. این نشست 14 ژوئن(24 خرداد) 2021 ناتو برگزار خواهد شد. اردوغان گفته در دیدار با جو بایدن درباره تعدادی از پرونده‌ها با همتای آمریکایی‌اش گفت‌وگو خواهد کرد.

به نوشته تی.آر.تی، در این سفر مسایلی مانند تقویت روابط آمریکا و ترکیه، مسایل جهانی و گسترش همکاری در سوریه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام دیپلمات‌های آمریکایی، «لیندا توماس گرینفیلد» دوم تا چهارم ژوئن در ترکیه خواهد بود.

گرینفیلد در جریان این سفر از مرز ترکیه با سوریه نیز بازدید می‌کند.

تی.آر.تی می‌گوید: این نماینده که قرار است با پناهجویان سوری دیدار کند، بر لزوم ارائه کمک‌های بیشتر بین‌المللی به پناهجویان سوری و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی بیشتر برای ارسال کمک‌های فرامرزی اشاره خواهد کرد.

او دومین مقام بلندپایه آمریکایی در دوره جو بایدن است که پس از سفر هفته گذشته وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا، به ترکیه سفر می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها