کد خبر: 492443
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۵۹:۳۴
| |

امیرابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان:

چمران و سروری سرلیست شورای ائتلاف هستند

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: کسانی که در فرآیند انتخاب نامزدهای شورای ائتلاف شرکت کرده و در لیست 21 نفره حضور خواهند داشت، متعهد می‌شوند که در لیست دیگری حضور نداشته باشند. به عنوان مثال می‌توان به آقایان چمران و سروری اشاره کرد.

چمران و سروری سرلیست شورای ائتلاف هستند
کد خبر: 492443
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۲:۵۹:۳۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان از تصویب سیاست «تعهد به لیست ائتلاف» یا اشتراک صفر در این شورا خبر داد.


به گزارش ایلنا، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در رابطه با تصمیم نهایی این شورا پیرامون سرنوشت ایده «اشتراک صفر»، گفت: ایده «تعهد به لیست ائتلاف» با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای ائتلاف تصویب شد. بر اساس این مصوبه کسانی که در فرآیند انتخاب نامزدهای شورای ائتلاف شرکت کرده و در لیست 21 نفره حضور خواهند داشت، متعهد می‌شوند که در لیست دیگری حضور نداشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال از جمله افرادی که در معرض این مساله هستند می‌توان به آقایان چمران و سروری اشاره کرد که این عزیزان تنها سرلیست انتخاباتی شورای ائتلاف هستند و در لیست دیگری حضور نخواهند داشت.

رسولی در واکنش به این مساله که با قرار گرفتن اسامی چمران و سروری، انتقاداتی نسبت به جوانگرایی در فهرست انتخاباتی شورای ائتلاف مطرح شده است، بیان داشت: نکته اولی که نسبت به آن نباید بی‌توجه باشیم این است که جوانگرایی به معنی حذف نیروهای با تجربه نیست و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است که جوانگرایی در کنار استفاده از تجربه‌ نیروهای باتجربه باشد.

وی بیان داشت: همچنین براساس توجه به اقشار مختلف که در نظر گرفته و از پیش هم اعلام شده است، از میان اعضای لیست 3 نفر از بانوان، 1 نفر از روحانیون و فقط 5 نفر از افراد بالای 45 سال خواهند بود و سایر اعضای لیست از میان نفرات کمتر از 45 سال انتخاب خواهند شد. این نشان می‌دهد که نیروهای جوان حضور و سهم قابل توجهی در لیست دارند و حضور 5 نفر از افراد بالای 45 سال به معنی کنار گذاشتن جوانان یا بی‌توجهی به جوانگرایی نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها