کد خبر: 492486
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۰۵:۲۵
| |

ظریف:

قدرت‌های جهانی نمی‌توانند ایران را به زانو درآورند

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی مجازی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی(ره): نظام بین الملل و مسائل جهان اسلام تأکید کرد هیچ‌کس به جز مردم ایران خواهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبودند و قدرت‌های جهان نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به علی‌رغم تمامی فشارها به زانو درآورند.

قدرت‌های جهانی نمی‌توانند ایران را به زانو درآورند
کد خبر: 492486
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۰۵:۲۵

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه ایران طی کنفرانسی بین‌المللی تأکید کرد قدرت‌های جهان نمی‌توانند جمهوری اسلامی ایران را به علی‌رغم تمامی فشارها به زانو درآورند زیرا جمهوری اسلامی از حمایت مردم برخوردار است.

به گزارش فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در کنفرانس بین المللی مجازی «گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی(ره): نظام بین الملل و مسائل جهان اسلام» تأکید کرد هیچ‌کس به جز مردم ایران خواهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبودند.

وی در آغاز سخنان خود با اشاره به این‌ که مردم ایران سرمایه‌های انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: «قدرت‌های مادی تنها یک مؤلفه است و همگی ما می‌دانیم که در جو جهانی در حال تغییر، دو ابرقدرت دیگر بر جهان سلطه ندارند، آن‌ها اعمال نفوذ می‌کنند و می‌توانند ضربه سنگینی را وارد کنند اما قادر نیستند آن‌چه را در جهان رخ می‌دهد، تحت کنترل درآورند و اولین تحولی که نشان داد آن‌ها دیگر نمی‌توانند جهان را کنترل‌ کنند، انقلاب اسلامی ایران بود».

ظریف سپس با اشاره به این موارد ادامه داد: «باور کنید که هیچ‌کس در جهان در شرق و غرب جهان خواهان پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبود و فقط مردم ایران با اتکاء به خود و مهم‌تر از آن اعتقاد به خدا خواستار پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص استقامت ایران در مقابل تمامی فشارها گفت: «ایران همچنان در مقابل تمامی چالش‌ها پابرجاست و دلیل آن پیامی است که امام خمینی (ره) برای مردم به ارمغان آورد و آن خودباوری و عزت نفس است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها