کد خبر: 492608
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۰۸:۲۹:۲۵
| |

راه‌های کسب درآمد

کسب درآمد همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده. دغدغه ای که از دوران دبیرستان به صورت جدی و به دنبال انتخاب رشته وارد زندگی افراد میشه و تا آخر عمر همراه اونهاست. در این مقاله می خواهیم راه های کسب درآمد را با هم دیگر بررسی کنیم.

راه‌های کسب درآمد
کد خبر: 492608
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۰۸:۲۹:۲۵

اعتمادآنلاین| کسب درآمد همیشه یکی از دغدغه های مردم بوده. دغدغه ای که از دوران دبیرستان به صورت جدی و به دنبال انتخاب رشته وارد زندگی افراد میشه و تا آخر عمر همراه اونهاست. در این مقاله می خواهیم راه های کسب درآمد را با هم دیگر بررسی کنیم و بعد از اون انتظار داریم که یکی از اونها رو انتخاب کنی و از طریق اون، اگر هیچ درآمدی نداری، برای خودت درآمد ایجاد کنی و یا این که اگر درآمدت کم هستش با استفاده از این راه ها درامد خودت رو بیشتر کنی.

استخدام شدن

یکی از راه هایی که می تونی از طریق اون برای خودت کسب درآمد کنی اینه که سعی کنی در یک شرکت استخدام بشی. خیلی از مردم به اشتباه تصور می کنند که کار برای استخدام شدن پیدا نمیشه. الان در زمانی هستیم که بیشتر از هر زمان دیگه ای شغل های جدید به وجود اومده و روز به روز داره به تعداد این شغل ها اضافه میشه. از طرفی با گسترش کسب و کار های اینترنتی نیاز به برخی از شغل ها مثل تدوینگر،‌ فیلمبردار، تولد کننده و استراتژیست محتوا، گرافیست و برخی شاخه های مدیریت مثل مدیریت بازرگانی و مدیریت مالی و... خیلی زیاد شده. اگر هیچ مهارتی نداری با یادگرفتن یکی از این مهارت ها می تونی به راحتی در یک شرکت استخدام بشی. شاید قرار باشه که اولش کار آموز باشی ولی بعد از مدتی می تونی در اون شرکت استخدام بشی.

یکی از مشکلات شرکت های خصوصی، امنیت شغلی پایین اون هاست. البته بعد از مدتی که باهاشون کار کنی، در شغلت متخصص تر میشی و رزومه ای هم داری که به وسیله اون می تونی هرجا که بخوای به راحتی استخدام بشی.

راه اندازی کسب و کار

اگر علاقه ای به استخدام شدن نداری، می تونی برای خودت کسب و کار راه بندازی. بسته به این که کارت فروش محصوله یا خدماته می تونی برای شروع اون کار یک مغازه یا یک دفتر اجاره کنی و در اون به درآمد زایی بپردازی. البته این روش مخارج زیادی داره و فقط در صورتی که قصد گسترش درآمد داری و از قبل برای خودت پس انداز داشته باشی می تونی این کار رو شروع کنی. اما اگر بخوای از صفر شروع کنی، بهت پیشنهاد می کنم که از کسب وکار اینترنتی شروع کنی. در کسب و کار اینترنتی، هزینه ها خیلی پایین تره و می تونی از صفر شروع کنی.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به خصوص در 15 سال گذشته باعث شده که خیلی از افراد بتونند برای خودشون کار راه اندازی کنند و بتونند به استقلال مالی برسند. همین الآن هم راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از بهترین راه های کسب درآمد هستش. منظور از راه اندازی کسب و کار اینترنتی اینه که محصول یا خدمات خودتون رو از طریق فضای مجازی مثل اینستاگرام، سایت، تلگرام و.... به دیگران معرفی کنید و بعدش سعی کنید که محصولات خودتون رو بهشون بفروشید.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی از فرصت هایی است که می تونی با هزینه بسیار کم تر برای خودت کسب و کار راه اندازی کنی. خوبی اینستاگرام اینه که تو می تونی 300 فالوور فروش داشته باشی و پس از مدتی رفته رفته میزان فروش خودت رو افزایش بدی. پس از مدتی شما باید برای کسب و کار خودت تبلیغات انجام بدی و کسب و کارت رو به افراد بیشتری معرفی کنی و اونا رو ترغیب کنی که از تو خرید کنند.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگه از راه هایی که تو میتونی با استفاده از اون درامدت رو چندین برابر کنی . اما به این نکته توجه کن که سرمایه گذاری چیزی نیست که تو با شانس و احتمال واردش بشی. سرمایه گذاری نیاز به آموزش داره و گذشته از اون نیاز به این داره که تمامی جوانب کار رو نگاه کنی و بعد از اون وارد سرمایه گذاری بشی. اما چرا سرمایه گذاری یک گزینه مناسب برای کسب درآمده؟ به چند دلیل.

دلیل اولی که ما میتونیم به اون اشاره کنیم اینه که سرمایه گذاری نیاز به انجام کار فیزیکی نداره. یعنی چی؟ بذار یه مثال ساده برات بزنم.اگر دقت کنی اکثر کسایی که در جامعه کسب درآمد می کنند باید یه زمان و مکان ممشخص رو برای کار کردن انتخاب کنند. مثلا کسی که کارمنده نیاز داره که هر روز ساعت هشت صبح بره سر کار و بعد از اون تا دم غروب کار کنه که یه پول ثابتی در بیاره . اما راستش رو بخواهید سرمایه گذاری اینطوری نیست. شما توی سرمایه گذاری این اختیار رو دارید که هر زمان که دلتون بخواد پای معاملات بنشینی و از این طریق درآمد کسب کنی.

یه دلیل دیگه ای که ما میتونیم برای سرمایه گذاری و مزیت اون نسبت به انجام کار فیزیکی بیان کنیم اینه که سرمایه گذاری عمدتا نیاز به سرمایه اولیه کمتری داره. اگر بخوای یه کسب و کار راه بندازید باید هزینه های زیادی رو پرداخت کنی. بعنوان مثال فرض کنید که شما امروز تصمیم میگیرید برای خودتون یه شرکت راه اندازی کنید. تو از هزینه های اولیه ای که باید برای اجاره یا خرید شرکت بدی بگیر تا بقیه هزینه هایی که باید برای اب و برق و گاز بدی نیاز به سرمایه اولیه داره. اما توی سرمایه گذاری شما نیاز به هیچ کدوم از این موارد ندارید. شما می تونید با یه خط اینترنت پرسرعت و با سرمایه زیر یک میلیون تومن کارتون رو شروع کنید. ما مثال های زیادی در دنیا داریم که افراد با سرمایه های زیر هزار دلار وارد بازار های سرمایه گذاری شدند و تونستن در مدت دو تا سه سال به در امد های نیم میلیون دلاری برسند.

اما چاره چیه؟

کسب درآمد هیچ فرمول طلایی ای نداره. هیچ کس قرار نیست رازی رو بهت بگه. کسب درآمد نیاز به رشد ذهنیت و مهارت داره. اگر بتونی این دو عامل رو با هم رشد بدی میتونی به هر میزان درآمدی که بخوای برسی. پس پیش از هر چیزی نیاز داری که مهارت های خودت رو بالا ببری. تمام نکته ها و راهکار هایی که به شما توی این مطلب گفتیم مجموعه ای از مهارت ها و آموزش هاییه که هر انسانی میتونه با یادگیری اونها تبدیل به یکی از ثروتمندان دنیا بشه. همه ادم هایی که تو کوچه و خیابون میبینی و سوار ماشین های چند صد میلیونی هستن و خونه های چند هزار متری دارن کسانی هستن که یه روز با خودشون تصمیم گرفتن بر خلاف عادت معمول زندگی کنن و روی خودشون سرمایه گذاری کنند. یادت باشه ، آینده رو میتونی بخری. بهای خرید آینده چیزی نیست جز آموزش و کسب مهارت. پس همین حالا ، آینده رو خریداری کن. اگر دنبال محلی برای آموزش دیدن هستی من بهت یه توصیه دارم. بزرگترین و معتبرترین مرجع آموزش مهارت های مالی در ایران که از سوی اساتید ایرانی و بین المللی تاییده شده ، وبسایت استاد ماهان تیموری . به ما یه سر بزن. ما کنارتیم تا تو همونی بشی که یه روزی آرزوشو داشتی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها