دستگیری عاملان فروش غیرقانونی مجموعه‌های کنکوری یک موسسه آموزشی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ اظهارکرد: نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که اشخاصی ناشناس مجموعه‌های آموزشی ویژه کنکور متعلق به موسسه آموزشی ایشان را منتشر می‌کنند و به فروش می‌رسانند.

دستگیری عاملان فروش غیرقانونی مجموعه‌های کنکوری یک موسسه آموزشی
کد خبر: 492688
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۳:۰۷:۰۷

اعتمادآنلاین| رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری فروشندگان مجموعه های آموزشی ویژه کنکور یک موسسه آموزشی که این مجموعه ها را با قیمت ناچیزی در فضای مجازی می‌فروختند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارکرد: نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که اشخاصی ناشناس مجموعه‌های آموزشی ویژه کنکور متعلق به موسسه آموزشی ایشان را منتشر می‌کنند و به فروش می‌رسانند. او اظهار کرد که این اقدام موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به این موسسه شده است.

وی افزود: شاکی اظهار کرد که با اعلام دانش آموزانی که از مجموعه های آموزشی موسسه استفاده می کنند، متوجه شدند این مجموعه ها در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است. او همچنین گفت که اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام این موسسه اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند، گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از دو صفحه اینستاگرامی با بیش از 71 هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعدادی از مجموعه های آموزشی ویژه کنکور مربوط به موسسه شاکی را با مبالغ ناچیزی به فروش می رسانند.

وی افزود: با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا دو نفر از گردانندگان اصلی این صفحات شناسایی شدند. در ادامه نیز با اقدامات فنی هویت و محل سکونت متهمان به دست آمد و پس از هماهنگی با مقام قضایی هر دو نفر در مناطق غربی تهران دستگیر شدند.

به گفته وی این افراد به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

معظمی گودرزی افزود: متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی اظهار کردند که با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدند.

رئیس پلیس فتا در پایان اظهار کرد: طبق ماده 23 قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. در همین راستا شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها