احتمال بازگشایی مدارس قوت گرفت/ وزیر آموزش و پرورش: واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام می‌شود

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مورد واکسیناسیون فرهنگیان تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا انجام شده مقرر است معلمان به عنوان یکی از اقشار حساس جامعه در مردادماه مشمول واکسیناسیون شوند.

احتمال بازگشایی مدارس قوت گرفت/ وزیر آموزش و پرورش: واکسیناسیون معلمان در مردادماه انجام می‌شود
کد خبر: 492724
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۴:۵۸:۵۶

اعتمادآنلاین| وزیر آموزش و پرورش از واکسیناسیون معلمان در مردادماه و احتمال قوی بازگشایی مدارس در مهرماه خبر داد.

به گزارش فارس از بوشهر، محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای 15 خرداد اظهار داشت: امام راحل با انقلاب اسلامی جامعه را ظلم و ستم نجات داد و ضمن آشکار کردن حقایق استبدادی جامعه در قبل از انقلاب، تحول واقعی ایجاد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تعیین بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآن کشور را مایه مباهات و افتخار دانست و بیان کرد: تعیین بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور مسئولیت آموزش و پرورش بیش از پیش سنگین‌تر کرده امید است بتوانیم به رسالت خود در این عرصه هم عمل کنیم.

حاجی میرزایی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان گفت: دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کرده و کلیات آن در کمسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسیده است و برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پنج هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی نوآوری، خلاقیت و فناوری معلمان و فرهنگیان در بستر شبکه شاد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: توانایی معلمان در شبکه شاد در عرصه تولید محتوا و آموزش مورد توجه قرار گرفت و با خلاقیت و نوآوری توانمندی‌های خود را نشان دادند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه دانش‌آموزان در همه نقاط می‌توانند به بهترین تدریس‌ها دسترسی داشته باشند خاطر نشان کرد: علاوه بر شبکه شاد، تلویزیون با 97 درصد پوشش جغرافیایی به کمک ما آمد و معلمان میدان‌داری کردند.

وی با بیان اینکه امتحانات پایانی بسیار مهم است گفت: امتحانات پایانی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در آینده شغلی و زندگی دانش‌آموزان بسیار مهم است از این نظر در این دو پایه امتحانات حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وزیر آموزش و پرورش از اعمال اصول حداکثری موارد بهداشتی در برگزاری امتحانات حضوری خبر داد و بیان کرد برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان مراقبت‌‌های بهداشتی ویژه و حداکثری اعمال شده تا امتحانات بدون هیچ مشکلی انجام شود.

وی در مورد واکسیناسیون فرهنگیان اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا انجام شده مقرر است معلمان به عنوان یکی از اقشار حساس جامعه در مردادماه مشمول واکسیناسیون شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با انجام واکسیناسیون تلاش می‌شود در مهرماه آینده مدرسه‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

حاجی میرزایی خدمات دولت را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی خاطر نشان کرد: از سال 1392 تا 1400 به‌صورت متوسط روزانه 48 کلاس درس در کشور ساخته شده و زمینه عدالت آموزشی و دسترسی دانش‌آموزان به آموزش و پرورش در حد مطلوب فراهم شد هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها