جایزه بوکر بین‌المللی به نویسنده فرانسوی رسید

«دیوید دیوپ» به عنوان نخستین نویسنده فرانسوی موفق به کسب جایزه ادبی بوکر بین‌المللی ویژه برترین آثار داستانی ترجمه‌شده به زبان انگلیسی شد.

جایزه بوکر بین‌المللی به نویسنده فرانسوی رسید
کد خبر: 492739
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۷:۳۱:۳۱

اعتمادآنلاین| «شب‌ها همه خون‌ها سیاه است» نوشته «دیوید دیوپ» با ترجمه‌ای از «آنا مسکوواکیس» از فرانسوی به انگلیسی روایتگر داستان یک سرباز سنگالی است که در جنگ جهانی اول برای فرانسه مبارزه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، این رمان که نخستین اثر ترجمه‌شده «دیوید دیوپ» به زبان انگلیسی است در رقابت با دیگر نامزدهای نهایی جایزه بوکر بین‌المللی امسال شامل «وقتی از فهمیدن دنیا دست‌ می‌کشیم» از «بنجامین لاباتوت» نویسنده اهل شیلی با ترجمه «آدرین ناتان وست»، «یادبودی از خاطرات» نوشته «ماریا استپانووا» نویسنده روسی با ترجمه «ساشا داگدل»، «جنگ بدبخت‌ها» نوشته «اریک وولیارد» با ترجمه «مارک پولیزوتی»، «کارمندان» نوشته «اولگا ریون» نویسنده هلندی با ترجمه «مارتین آتیکن» و «خطرات سیگار کشیدن در رختخواب» نوشته «ماریانا انریکز» نویسنده آرژانتینی با ترجمه «مگان مک داول» موفق به کسب جایزه بوکر بین‌المللی 2021 شد.

«دیوید دیوپ» و «آنا مسکوواکیس» به ترتیب به عنوان نویسنده و مترجم رمان کتاب «شب‌ها همه خون‌ها سیاه است» جایزه 50 هزار پوندی بوکر بین‌المللی را تقسیم خواهند کرد.

«لوسی هیوز هالت» رئیس هیات داوران جایزه ادبی بوکر بین‌المللی 2021 کتاب «شب‌ها همه خون‌ها سیاه است» را رمانی فوق‌العاده توصیف کرد و گفت مخاطب با خواندن این کتاب ترسناک مسحور می‌شود و داستان ذهن شما را به سمت افکاری جدید باز می‌کند.

جایزه بوکر بین‌المللی هرساله به بهترین اثر داستانی جهان که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد اهدا و جایزه 50هزار دلاری اثر برنده بین نویسنده و مترجم به طور مساوی تقسیم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها