کد خبر: 492742
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۲:۳۵
| |

قانونگذاران آمریکایی کمک پنتاگون به احیای «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی از پنتاگون خواستند، هرچه سریعتر اقدامات لازم برای جایگزین کردن موشک‌های مصرف‌ شده گنبد آهنین در فلسطین اشغالی را انجام دهد.

قانونگذاران آمریکایی کمک پنتاگون به احیای «گنبد آهنین» رژیم صهیونیستی را خواستار شدند
کد خبر: 492742
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۳ ۱۷:۴۲:۳۵

اعتمادآنلاین| 55 قانونگذار به رهبری جاش گوتهایمر در نامه‌ای خطاب به وزیر دفاع، لوید آستین نوشتند که ایالات متحده باید به تعامل با اسرائیل براساس تعهد محکم دولت به حفظ امنیتش ادامه دهد از جمله ارائه رهگیرهای موشکی برای سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین و دیگر موارد مهم.

به گزارش ایسنا، به نقل از هیل، این قانون گذاران گفته‌اند: حتی اگر حملات از غزه متوقف شده باشد ، ما همچنان تهدیدهایی را که اسرائیل با آن روبرو است ، در نظر داریم، نه تنها از غزه ، بلکه در امتداد مرز شمالی آن.

ما باید اطمینان حاصل کنیم که گنبد آهنین قادر به محافظت از اسرائیل است بدون اینکه خطر تخلیه ذخایر رهگیر آن وجود داشته باشد.

در ادامه این نامه آمده است: اسرائیل باید همیشه منابع مورد نیاز برای دفاع از خود در برابر موشک های ورودی هنگامی که دوباره هدف قرار می‌گیرد ، داشته باشد.

اعضای مجلس خاطرنشان کردند که در جنگ سال 2014 بین رژیم صهیونیستی و حماس، کنگره قطعنامه اختصاصی اضطراری را که 225 میلیون دلار برای تأمین مجدد سیستم دفاعی این رژیم در نظر گرفته بود ، وضع کرد.

قانونگذاران می گویند «براساس تفاهم نامه فعلی ایالات متحده و اسرائیل در مورد کمک‌های نظامی ، ایالات متحده متعهد شد که 3.8 میلیارد دلار در سال کمک نظامی به رژیم صهیونیستی از سال مالی 2019 تا 2028 ، از جمله 500 میلیون دلار سالانه در دفاع موشکی داشته باشد.

آنها تصریح کرده‌اند که این تفاهم نامه همچنین مشخص می‌کند که اگر این رژیم در یک درگیری بزرگ مسلحانه درگیر شود حمایت بیشتری از سوی آمریکا صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها