کد خبر: 492906
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۵:۰۶:۰۰
| |

باید معلوم شود چه نهادی به شورای نگهبان اطلاعات غلط داده

آن‌چه به شهروند عادی ربط دارد این‌است‌که آن منابع اطلاعاتی شورای نگهبان چه دستگاه‌هایی بوده‌اند و با چه مجوزی، گزارش‌های غلط داده‌اند؟

باید معلوم شود چه نهادی به شورای نگهبان اطلاعات غلط داده
کد خبر: 492906
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۵:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد زیدآبادی در یادداشتی نوشت: آن‌چه به شهروند عادی ربط دارد این‌است‌که آن منابع اطلاعاتی شورای نگهبان چه دستگاه‌هایی بوده‌اند و با چه مجوزی، گزارش‌های غلط داده‌اند؟

رهبر انقلاب امروز گفتند: «در جریان عدم احراز صلاحیت به برخی کسانی که احراز صلاحیت نشدند جفا و ظلم شد. نسبت‌هایی داده شد یا به خودشان یا خانواده‌شان که واقعیت نداشت. خانواده‌های محترم و عفیف که مواجه با چنین نسبت‌هایی شدند. گزارش‌های خلافی بود که بعد هم مشخص شد که خلاف است...مطالبه من از دستگاه‌ها این است که جبران کنند.»

احمد زیدآبادی، فعال ملی‌مذهبی و تحلیل‌گر سیاسی، در همین‌باره نوشته: «به نظرم مورد مصداقی این سخنان مشخصاً علی لاریجانی باشد. اما منظور از این‌که "دستگاه‌ها باید جبران کنند" چیست؟

آیا منظور این است که شورای نگهبان و منابعی که "گزارش‌های خلاف" در اختیار آن قرار داده‌اند، با صدور بیانیه‌ای آن گزارش‌ها و نقل قول‌های پیرامون آن را تکذیب کنند؟

یا این‌که در تصمیم مبتنی بر آن "گزارش‌های خلاف" یعنی عدم احراز صلاحیت لاریجانی تجدید نظر شود؟

به هر حال، اگر بر مبنای یک یا چند گزارش، تصمیمی گرفته شده باشد و بعد غلط بودن آن گزارش یا گزارش‌ها برای تصمیم‌گیرنده محرز شود، تالی منطقی آن، ضرورتِ لغو و ابطال آن تصمیم است و صِرف اذعان به غلط بودن گزارش‎ها، جبران مافات نمی‌کند.

حال با توجه به این مبنای منطقی، شورای نگهبان علی لاریجانی را به صحنه انتخابات برمی‌گرداند؟

آن‌چه تا اندازه‌ای به من به عنوان یک شهروند عادی مربوط می‌شود این است که آن منابع اطلاعاتی شورای نگهبان در این باره، چه دستگاه‌هایی بوده‌اند و با چه مجوزی، گزارش‌های غلط در اختیار آن قرار داده‌اند؟»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها