نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافت

نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان به زیر 6 درصد برگشت. طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به 9 میلیون و 320 هزار نفر افزایش پیدا کرد که 496 هزار نفر کمتر از ماه قبل است.

نرخ بیکاری در آمریکا کاهش یافت
کد خبر: 492966
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| طبق انتظارات تحلیل گران بازار کار، نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه می کاهشی شد و رقم 5.8 درصد را ثبت کرد. این نرخ بیکاری که 0.3 درصد کمتر از ماه قبل بوده، کمترین نرخ بیکاری این کشور در طول 11 ماه اخیر است. از آوریل پارسال که نرخ بیکاری آمریکا با رسیدن به 14.8 درصد رکوردشکنی کرد، روند نزولی نرخ بیکاری آمریکا ادامه داشته است.

به گزارش ایسنا، طی این مدت شمار جمعیت بیکاران با کاهشی محسوس نسبت به ماه قبل به 9 میلیون و 320 هزار نفر افزایش پیدا کرد که 496 هزار نفر کمتر از ماه قبل است. با این حال نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان هنوز فاصله زیادی با نرخ بیکاری 3.5 درصدی ثبت شده در ماه فوریه دارد یعنی پیش از آن که بخش بزرگی از اقتصاد آمریکا بر اثر کرونا به تعطیلی کشیده شود. آمریکا بزرگ ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از 611 هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-19 از دست داده اند.

به گفته وزارت کار آمریکا، شمار شاغلین تا پایان ماین ماه با افزایش 444 هزار نفری به 151 میلیون و 620 هزار نفر رسیده است. همچنین نرخ مشارکت با افزایش 0.2 درصدی نسبت به ماه قبل به 61.9 درصد رسیده است.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی آمریکا تاکنون نیمی از مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند. از آنجا که اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به سطوح قبل از بحران است انتظار می رود روند کاهشی نرخ بیکاری و استخدام نیروهای جدید کماکان ادامه داشته باشد.

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی 1948 تا 2020 معادل 6.2 درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل 2020 با 14.7 درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می 1953 با 2.5 درصد بوه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها