طرح اتهام علیه 550 نفر از عاملان شورش ششم ژانویه در کنگره آمریکا

دادستان‌های آمریکا قرار است دست کم 550 نفر را در ارتباط با بلوا و شورشی که روز ششم ژانویه 2021 در کنگره این کشور برپا شد، طرح اتهام کنند.

طرح اتهام علیه 550 نفر از عاملان شورش ششم ژانویه در کنگره آمریکا
کد خبر: 493046
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۵ ۱۴:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اسناد و مدارک دادگاهی در روز جمعه نشان داد که دادستان‌های ایالات متحده قرار است در ارتباط با بلوا و شورش ششم ژانویه 2021 در کنگره این کشور که در حمایت از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین و با هدف اختلال آفرینی در روند تأیید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری 2020 برگزار شد، علیه دست کم 550 تن از افراد شرکت کننده در این شورش طرح اتهام کنند.

به گزارش مهر، برآوردهای پیشین پیش بینی می‌کنند که 500 نفر به تعدی، مشارکت در اقدامات اخلالگرانه یا خشونت بار در داخل و محوطه کنگره، تخریب اموال دولتی، سرقت اموال دولتی، حمله به مأموران پلیس محلی و فدرال، نافرمانی مدنی، ممانعت از روند رسمی، مالکیت و استفاده از وسایل مخرب و دسیسه چینی متهم می‌شوند.

در اسناد دادگاه آمده است: «(پرونده) بازجویی و پیگرد قانونی این جرائم احتمالاً یکی از بزرگترین پرونده‌های حقوقی در تاریخ آمریکا خواهد بود، هم از لحاظ شمار افراد خوانده و هم به لحاظ ماهیت و حجم شواهد و مدارک موجود.

گفتنی است، بیش از 450 نفر در این پرونده به عنوان متهم تعیین شده‌اند. تحقیقات و بازجویی‌ها ادامه دارد و دولت انتظار دارد که دست کم یکصد نفر دیگر به این متهمان افزوده شوند».

مدارک دادگاهی همچنین نشان می‌دهد که در راستای انجام تحقیقات بیش از 900 حکم تفتیش در تمام 50 ایالت آمریکا و همچنین بخش کلمبیا (شهر واشنگتن دی. سی) صادر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها