معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد:

افزایش وام مسکن کلانشهرها از 160 به 300 میلیون تومان/ پرداخت وام با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 20 ساله به ایثارگران/ اعطای زمین به کلیه افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران

محمود پاکدل گفت: اعطای وام مسکن یکی از برنامه‌های بنیاد شهید است که در یکسال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که وام مسکن روستایی از 60 میلیون تومان به 200 میلیون تومان، وام مسکن شهرها از 100 میلیون تومان به 250 میلیون تومان و وام کلانشهرها از 160 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

افزایش وام مسکن کلانشهرها از 160 به 300 میلیون تومان/ پرداخت وام با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 20 ساله به ایثارگران/ اعطای زمین به کلیه افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران
کد خبر: 493202
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۶ ۱۴:۵۷:۰۸

اعتمادآنلاین| محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ارائه تسهیلات مسن به افراد تحت پوشش بنیاد شهید خبر داد و گفت: باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در سال‌های اخیر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصمیم گرفت از همه ظرفیت‌های موجود برای تامین مسکن افراد تحت پوشش بنیاد شهید استفاده کند به همین دلیل تفاهم نامه‌های متعددی با استانداری‌ها منعقد کردیم تا به ایثارگران زمین واگذار کنیم همچنین آنها را از پرداخت هزینه پروانه ساخت، انشعابات و... معاف کنیم.


به گزارش برنا،او افزود: اعطای وام مسکن یکی از برنامه‌های بنیاد شهید است که در یکسال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که وام مسکن روستایی از 60 میلیون تومان به 200 میلیون تومان، وام مسکن شهرها از 100 میلیون تومان به 250 میلیون تومان و وام کلانشهرها از 160 میلیون تومان به 300 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

پاکدل تصریح کرد: این وام‌ها با کارمزد 4 درصد و بازپرداخت 20 سال به جانبازان با هر درصدی، آزادگان، ایثارگران و خانواده شهدا و به طور کلی کلیه افراد تحت پوشش بنیاد شهید پرداخت می‌شود و امیدواریم به وسیله این وام‌ها بخش عمده‌ای از این افراد بتوانند صاحب مسکن شوند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در پاسخ به این سوال که مدت زمان پرداخت وام چقدر طول می‌کشد؟ گفت: بنیاد شهید فرد متقاضی را به بانک معرفی می‌کند و مدت زمان پرداخت وام، بستگی به فرایند ارائه مدارک و تایید آن دارد و اگر این روند تسریع شود، در طول زمان کمتری فرد می‌تواند وام خود را دریافت کند.


او درباره شرایط اعطای زمین به افراد تحت پوشش بنیاد شهید بیان کرد: زمین‌ها به صورت انفرادی و تجمیعی به ایثارگران تحویل داده می‌شود. انفرادی به این صورت است که فرد ایثارگر زمین را دریافت می‌کند و با دریافت وام نیز، اقدام به ساخت آن می‌کند اما تجمیعی به این صورت است که طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی داریم، این وزارتخانه باید در قالب مسکن ملی یا مسکن تجمیعی مسکن بسازد و طبق مزایای ایثارگران، به قیمت تمام به به عزیزان ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها