کد خبر: 493227
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۰:۰۰
| |

احمد مسجدجامعی:

سیاستمداران مجبورند خود را با جریان سینما هماهنگ کنند

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و رییس پیشین این شورا ضمن ضروری دانستن تخصیص یک مکان مناسب برای کاخ جشنواره‌های سینمایی، درباره وضعیت سینما در دولت آینده گفت: سینما حسابش را از سیاست جدا کرده و هر کسی در حوزه سیاست مخالف سینما هم بوده نتوانسته در برابر جریان سینما بایستد.

سیاستمداران مجبورند خود را با جریان سینما هماهنگ کنند
کد خبر: 493227
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران) درباره تصویب تخصیص مکانی ثابت برای کاخ جشنواره فیلم فجر و دیگر جشنواره‌های سینمایی توسط شورای شهر و شهرداری گفت: اختصاص دادن یک مکان ثابت به عنوان کاخ جشنواره‌های سینمایی نیاز به مصوبه ندارد؛ مدت زیادی است در جشنواره‌ها این موضوع مطرح است، ولی فکر می‌کنم باید به فکر دوره بعد بود‌.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: از زمانی که من وزیر ارشاد بودم شهرداری به دنبال کاخ جشنواره بوده، ولی تا به حال قدمی برداشته نشده است. آن طرح‌هایی که در آن زمان وجود داشت همه مربوط به یک فضای دیگری بود. من فکر ‌می‌کنم کاخ جشنواره‌ها به یک فضایی مثل فضای مرکزی شهر تهران نیاز دارد.

مسجدجامعی تاکید کرد: فضای مرکزی شهر تهران به نسبت سایر فضاهایی که پیشنهاد شده بود، خیلی فضای زنده‌تری است.

حتی مدتی این بحث بود که برج میلاد به عنوان کاخ جشنواره معرفی شود‌. این موضوع به هر حال یک ضرورت است و امیدواریم تحقق پیدا کند. یک طرح قدیمی است و دوره‌های پیش هم در شهرداری این موضوع مطرح بوده است.

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در مورد انتخابات و در پاسخ به این پرسش که در دولت جدید چه اتفاقی برای سینما و عرصه هنر می‌افتد، گفت: سینما حسابش را از سیاست جدا کرده و هر کسی در حوزه سیاست مخالف سینما هم بوده نتوانسته در برابر جریان سینما بایستد. شاید مهم‌ترین درگیری سینما با سیاست زمانی بود که تصمیم گرفتند خانه سینما را تعطیل کنند، اما خانه خودشان تعطیل شد و خانه سینما استمرار پیدا کرد.

وی تاکید کرد: سینما بزرگ‌تر از سیاست است و از این جهت راه خودش را پیدا می‌کند و هر کسی با هر سیاستی بیاید ناچار به حمایت از سینما است.

مسجدجامعی اظهار کرد: سینمای ایران جهانی است، فرهنگ و هنر ایران جهانی است و این فضای فرهنگی و هنری که به ابزارهای جدید هم دسترسی پیدا کرده و در عرصه‌های جهانی هم شناخته شده، خودش راه خودش را پیدا می‌کند و سیاستمدارها مجبورند خودشان را با این جریان هماهنگ کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها