کد خبر: 493232
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۴:۳۶
| |

88 کشته در درگیری‌های شمال غرب نیجریه

پلیس نیجریه گفت: افراد مسلح به هشت روستا حمله کرده و 88 نفر را به قتل رساندند. این حملات همچنین افراد محلی را وادار به فرار از خانه‌های خود کرده است.  

88 کشته در درگیری‌های شمال غرب نیجریه
کد خبر: 493232
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۴:۳۶

اعتمادآنلاین| مقامات نیجریه‌ای روز یکشنبه از کشته شدن 88 نفر در جریان حمله افراد مسلح به چند روستا در ایالت کبی واقع در شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از "رویترز" پلیس نیجریه گفت: افراد مسلح به هشت روستا حمله کرده و 88 نفر را به قتل رساندند. این حملات همچنین افراد محلی را وادار به فرار از خانه‌های خود کرده است.


به گفته پلیس این حملات در روز پنجشنبه بوده اما جزییات و اخبار آن روز یکشنبه منتشر شده است.


یک سخنگوی ابوبکر باگودو فرماندار ایالت کبی روز یکشنبه گفت: مهاجمان از ایالت‌های همسایه در "نیجر" و "زمفارا" آمده‌اند. آنها دام‌ها و محصولات کشاورزی را نابود کرده‌اند.


افراد مسلح در سال‌های اخیر حملات خود را به جوامع محلی منطقه افزایش داده و هزاران نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود و مهاجرت به نیجر کرده‌اند. مهاجمان به دلیل آدم ربایی دسته جمعی در مدارس شناخته شده‌اند. آنها از ماه دسامبر تاکنون بیش از 800 دانش آموز را ربوده‌اند.


هفته پیش بود که افراد مسلح 136 دانش آموز را از مدرسه‌ای در ایالت شمالی نیجر ربودند.


به دلیل حملات مشابه از سوی گروه تروریستی «بوکوحرام» که بیشتر در شمال نیجریه فعالیت می‌کند، مقامات این کشور احتمال می‌دهند که آدم‌ربایی‌ها توسط این گروه تروریستی صورت گرفته باشد.


گروه تروریستی بوکوحرام که با «داعش» اعلام بیعت کرده است، تاکنون چندین عملیات خرابکارانه و آدم‌ربایی در کشورهای نیجر و نیجریه انجام داده است.


گروه "پزشکان بدون مرز" روز پنجشنبه اعلام کرد که خشونت‌های گسترده در نیجریه به یک بحران انسانی تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها