یک کارشناس حوزه آموزش:

دانش آموزان طی یکسال و نیم اخیر انزوا را تجربه کرده‌اند/ مهارت آموزی می‌تواند اولویت آموزش کشور باشد

سعید تقی آبادی با اشاره به تاثیر کرونا بر روند تعاملات اجتماعی و تحرکات دانش آموزان و ضمن تاکید بر استفاده از تعطیلات تابستانی گفت: دانش آموزان می توانند در شرایط زرد کرونایی در ورزش‌های تیمی شرکت کنند البته این ورزش‌ها منوط به مهار کرونا است برخی از این ورزش‌ها می‌تواند وزن دانش آموزان را کنترل کرده و آنها را از انزوا نجات دهد.

دانش آموزان طی یکسال و نیم اخیر انزوا را تجربه کرده‌اند/ مهارت آموزی می‌تواند اولویت آموزش کشور باشد
کد خبر: 493277
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۸:۳۸:۱۶

اعتمادآنلاین| سعید تقی آبادی، کارشناس حوزه آموزش با اشاره به تعطیلات تابستانی گفت: طی یکسال و نیم اخیر دانش آموزان از کم تحرکی رنج برده‌اند. این کم تحرکی باعث اضافه وزن و چاقی در بین آنها شده است.

به گزارش برنا، او افزود: این روزها مشکلات روحی برای برخی از دانش آموزان ایجاد شده چرا که در ایام شیوع کرونا در منزل حضور داشته و ارتباطات لازم اجتماعی را هم نداشته‌اند به عبارت دیگر دانش آموزان در این ایام بیش از دیگر ایام انزوا را تجربه کرده اند.

تقی آبادی تصریح کرد: دانش آموزان می توانند در شرایط زرد کرونایی در ورزش‌های تیمی شرکت کنند برای مثال ورزش‌هایی همچون شنا و فوتبال شرکت کرد. البته این ورزش‌ها منوط به مهار کرونا است برخی از این ورزش‌ها می‌تواند وزن دانش آموزان را کنترل کرده و آنها را از انزوا نجات دهد.

این کارشناس آموزشی ادامه داد: افراد در ایام تابستان می‌توانند با خانواده به بوستان‌ها رفته و یا به ورزش‌های تیمی روی بیاورند و یا آنکه دویدن را در برنامه های خود قرار دهند.

فعالیت های کانون های آموزش و پرورش را خواستاریم

تقی آبادی با بیان اینکه هم اکنون کانون‌های مساجد و کانون‌های محلات فعال هستند، گفت: دانش آموزان فعالیت‌های متعدد در این زمینه می‌توانند انجام دهند البته هنوز کانون‌های آموزش و پرورش فعال نیستند در این زمینه آموزش و پرورش می‌تواند اقدامات مناسب را در دستور کار قرار دهد. البته هنوز اقدامی در این زمینه از سوی آموزش و پرورش مشاهده نشده است.

او تصریح کرد: باید از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد که در شرایط زرد کانون‌های تربیتی و فرهنگی را فعال کنند.

دانش آموزان در ایام هفته 2 ساعت مطالعه کند

این کارشناس آموزشی درباره روند تقویت دروس برای دانش آموزان در تعطیلات تابستان افزود: تابستان فرصت مناسبی برای مطالعه است. دانش آموزان می‌توانند به شکل روزانه 2 ساعت به مطالعه در حوزه‌های مختلف همچون مرور دروس و تقویت پایه مدنظر بپردازند.

تقی آبادی بیان کرد: آموزش‌های فوق برنامه و تکمیلی برای دانش آموزان مفید است لازم است تا دانش آموزان در این ایام فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و گروهی را به شکل مناسب پیگیری کنند اما نباید همانند سایر ایام سال، دانش آموزان به فعالیت های آموزشی و درسی بپردازند. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا دانش آموزان به دلیل کم تحرکی و سختی‌های روحی ناشی از ایام کرونا به فعالیت‌های تحرکی روی آورده و در کنار آن مطالعه کنند.

مهارت آموزی در ایام کرونا مورد توجه قرار گیرد/ رشته های فنی و حرفه ای متعدد و متنوع نیست

این کارشناس آموزشی ایام تابستان را بهترین فرصت برای مهارت آموزی دانست و افزود: اگر وضعیت کرونا به شکل زرد باشد لازم است مهارت آموزی به شکل مناسب پیگیری شود.

دانش آموزان به شکل مناسب می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. برای بزرگسالان سازمان فنی و حرفه‌ای و برای دانش آموزان هم مراکز کار و دانش و فنی و حرفه‌ای فعال است.

مهارت آموزی می‌تواند اولویت آموزش کشور باشد

تقی آبادی گفت: دانش آموزانی که انتخاب رشته نکرده‌اند باید بتوانند از هنرستان و مراکز آموزشی استفاده کرده و آموزش و پرورش هم برنامه‌های متنوع در این باره داشته باشد. با این اقدامات دانش آموزان قبل از رسیدن به سن انتخاب رشته باید بتوانند مهارت مورد علاقه شان را بشناسند.

او در پایان بیان کرد: سازمان فنی و حرفه ای 990 رشته دارد این در حالی است که آموزش و پرورش 50 رشته هم نداشته و علاوه بر آن پشتیبانی لازم را برای مهارت آموزی ندارد. مهارت آموزی می‌تواند اولویت آموزش کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها