عقب نشینی بهای نفت با نزدیک شدن به نتیجه مذاکرات وین

کارشناسان معتقدند  این روزها و در شرایطی که شرکت ها و سرمایه گذاران نفتی جهان منتظر نتیجه مذاکرات برجامی ایران و گروه 1+4 در هفته جاری هستند، با از سرگرفته شدن اجرای برجام، میزان تولید نفت خام افزایش و قیمت آن تا حدودی کاهش خواهد یافت.

عقب نشینی بهای نفت با نزدیک شدن به نتیجه مذاکرات وین
کد خبر: 493317
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۹:۲۶:۳۲

اعتمادآنلاین| این روزها و در شرایطی که شرکت ها و سرمایه گذاران نفتی جهان منتظر نتیجه مذاکرات برجامی ایران و گروه 1+4 در هفته جاری هستند، بهای نفت در بازارهای جهانی که در روزهای اخیر به بالاترین سطح در چندسال گذشته رسیده بود، بار دیگر روند کاهشی را در پیش گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کارشناسان معتقدند با از سرگرفته شدن اجرای برجام، میزان تولید نفت خام افزایش و قیمت آن تا حدودی کاهش خواهد یافت.

رویترز نوشت دور بعدی مذاکرات برجامی ایران و گروه 1+4 از روز 10 ژوئن (20 خرداد جاری) در وین از سر گرفته می شود و این دور از مذاکرات می تواند شامل برداشته شدن تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران باشد.

رویترز افزود: نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت با 26 سنت کاهش بشکه ای 71دلار و 63سنت معامله شد این درحالی بود که بهای نفت خام برنت اخیرا به 72دلار و 27سنت معامله شده بود، رقمی که از ماه مه 2019 بالاترین رقم در معاملات نفتی بود.

بنابر این گزارش، نفت خام «وست تگزاس» آمریکا نیز برای ماه جولای به 70 دلار در هر بشکه معامله شد این نخستین بار از اکتبر 2018 میلادی است که به این رقم می رسید چراکه معاملات نفتی وست تگزاس در آن زمان با بهای 69 دلار و 43 سنت معالمه شده بود.

رویترز نوشت: به گفته برخی از کارشناسان امور نفتی و سرمایه گذاری در سنگاپور، سرمایه گذاران برخی از قرار دادهای خود را به این علت که بهای نفت به 70 دلار رسیده است، به فروش رسانده اند.


بنابراین گزارش «آوتار ساندو» یکی از مدیران اقتصادی کالا در سنگاپور دراین باره به خبرگزاری رویترز گفت: نگرانی اولیه در باره بازگشت بشکه های نفتی ایران به بازار نفت است، اما تصور نمی کنم تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درایران ، توافق (هسته ای) حاصل شود.

به نوشته رویترز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند ایران که انتخابات ریاست جمهوری را در 18 ژوئن در پیش رو دارد (28 خرداد) ، چنانچه تحریم ها برداشته شوند، قادر به افزایش میزان تولید خود از 500هزار بشکه به یک میلیون بشکه در روز خواهد بود.

این گزارش می افزاید: آمریکا طی هفته های اخیر به علت روند کند در میزان حفاری های خود، شاهد کاهش شماری از عملیات درچاه های نفت و گازطبیعی خود بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها