کد خبر: 493615
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۷:۵۶:۵۶
| |

سفیر ایران با دبیرکل اوپک دیدار کرد

کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران در سازمان های بین المللی در توئیتی افزود که در دیدار با محمد بارکیندو دیبر کل اوپک درباره آخرین تحولات پیرامون بازار جهانی نفت و اوپک بحث و تبادل نظر کردند.

سفیر ایران با دبیرکل اوپک دیدار کرد
کد خبر: 493615
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۷:۵۶:۵۶

اعتمادآنلاین| سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین روز دوشنبه با محمد بارکیندو دبیرکل اوپک در محل دفتر نمایندگی ایران در پایتخت اتریش دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی در توئیتی افزود که دو طرف درباره آخرین تحولات پیرامون بازار جهانی نفت و اوپک بحث و تبادل نظر کردند.

سازمان اوپک تصمیم دارد که به طرح خود برای افزایش تدریجی ارائه نفت در بازارهای جهانی ادامه دهد. این سازمان در ماه آوریل پیش بینی کرد که با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند، تقاضا برای نفت خام در جهان افزایش دهد، به همین دلیل اوپک تصمیم گرفت تا بین ماه‌های مه تا جولای روزانه 2.1 میلیون بشکه نفت خام به بازار ارائه دهد.

از زمان این تصمیم، قیمت نفت خام در سال 2021 با 30 درصد رشد به 70 دلار در هر بشکه نزدیک شده است. اما پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران و احتمال لغو تحریم‌های تهران، باعث کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

در جریان آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام، هیات ها ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته تا این مرحله، یک بار دیگر بر عزم و جدیت خود برای پیگیری روند گفتگوها در روزهای آتی با هدف یافتن راه حل هایی برای چند موضوعی که هنوز حل و فصل نشده اند تاکید کردند.

در این جلسه مقرر شد که ضمن تداوم تماس ها و گفت‌وگوها در سطح کارشناسی، روسای هیات ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت ها عزیمت کرده و مذاکرات ظرف روزهای آتی مجددا از سر گرفته شود.

دور بعدی مذاکرات برجام قرار است اواخر هفته جاری برگزار می‌شود. گمانه‌زنی‌های زیادی حاکیست که در این دور طرف ها درباره توالی احیای برجام و رفع تحریم‌های ضد ایرانی به توافق می‌رسند.

دبیر کل اوپک هفته پیش با گوشه چشمی به روند مثبت مذاکرات وین اعلام کرد که نفت ایران به صورت منظم و شفاف وارد بازارهای جهانی خواهد شد. وی با ایراد سخنانی در جلسه کمیته مشترک فنی اوپک عنوان کرد که ورود نفت ایران به بازار مشکلی ایجاد نخواهد کرد و ما انتظار داریم نفت این کشور به صورت منظم و شفاف وارد بازارهای جهانی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها