پنتاگون:

آمریکا به دنبال پایگاه‌هایی در همسایگی افغانستان است

رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند که مقامهای دولت بایدن در حال رایزنی با مقام‌های پاکستانی برای تضمین پایگاه‌هایی در نزدیکی افغانستان برای عملیاتهای آتی هستند.

آمریکا به دنبال پایگاه‌هایی در همسایگی افغانستان است
کد خبر: 493670
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۰۹:۲۲:۴۶

اعتمادآنلاین| یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به اسپوتنیک گفت، ایالات متحده به دنبال پایگاه‌هایی در میان کشورهای همسایه افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است اما در حال حاضر چیزی برای اعلام کردن ندارد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های آمریکایی روز یکشنبه گزارش دادند که مقامهای دولت بایدن در حال رایزنی با مقام‌های پاکستانی برای تضمین پایگاه‌هایی در نزدیکی افغانستان برای عملیاتهای آتی هستند. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یک پایگاه در پاکستان داشت که از آن برای حملات پهپادی علیه شبه نظامیان استفاده میکرد اما با تیرگی روابط دوجانبه در سال 2011 از این تاسیسات بیرون شد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت: در حالیکه که ما هیچ توافقی روی پایگاه‌ها نداشتیم که اعلام کنیم، می‌دانیم که همسایگان افغانستان اشتیاق ما برای مقابله با آفت تروریسم جهانی را دارند. ایالات متحده به پیگیری گزینه‌هایش با شرکا و متحدانش در این منطقه ادامه خواهد داد.

این سخنگو افزود، وزارت دفاع آمریکا در حال ارزیابی گزینه‌های جدیدی به عنوان پایگاه به همراه وزارت خارجه و جامعه اطلاعاتی آمریکاست.

پیشتر در روز دوشنبه، ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا گفت ارتش کشورش تقریبا خروج نیمی از نیروهایش از افغانستان را تکمیل کرده است و در مسیر تحقق ضرب‌الاجل خروج سپتامبر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها