رکوردزنی های چین در میزان ذخایر ارزی ادامه دارد

پس از مدت ها تعطیلی مجددا فعالیت های تجاری و بازرگانی چین آغاز  شده است و میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه می به روند صعودی خود ادامه داده است.

رکوردزنی های چین در میزان ذخایر ارزی ادامه دارد
کد خبر: 493764
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۱:۵۲:۵۱

اعتمادآنلاین| یک بار دیگر میزان ذخایر ارزی چین به بالاترین سطح چند سال اخیر خود رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، پس از مدت ها تعطیلی مجددا فعالیت های تجاری و بازرگانی چین آغاز شده است. میزان ذخایر ارزی این کشور در ماه می به روند صعودی خود ادامه داده است؛ حتی در زمانی که بانک مرکزی چین در هفته های اخیر دست به تزریق گسترده نقدینگی به بازار زده است.

آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با 23.62 میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و 22 میلیارد دلار رسیده است.

چین بزرگ‌ترین دارنده ذخایر ارزی جهان است و به نظر می رسد با توجه به بازگشایی بخش بزرگی از اقتصاد این کشور، روند صعودی میزان ذخایر ارزی ادامه پیدا کند. طی ماه های اخیر چین به لطف اجرای سیاست های سخت‌گیرانه روی سرمایه از خروج منابع ارزی به خارج از این کشور تا حد زیادی جلوگیری کرده بود.

تا پایان این ماه چین دارای 126.44 میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل 4.31 میلیارد دلار بیشتر شده است.

سخنگوی دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین با اشاره به حفظ ثبات در محیط کلان اقتصادی چین با وجود افزایش نااطمینانی ها گفته است که دولت از طریق بهبود ساختارهای اقتصادی و تعادل‌بخشی به میزان عرضه و تقاضا در بازار ارز، به دنبال تداوم رشد نیرومند ذخایر ارزی خود در آینده است.

وی افزود: زیرساخت های اقتصاد چین بسیار نیرومند هستند و با تداوم اجرای اصلاحات مورد نیاز برای مقابله با ریسک‌ها و چالش های موجود، میزان ذخایر ارزی در سطح مطلوب باقی خواهد ماند.

چین بزرگ ترین دارنده ذخایر ارزی در جهان محسوب می شود. در بازه زمانی 1980 تا 2021، کمترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر 1980 با دو میلیارد و 262 میلیون دلار و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن 2014 با 3 تریلیون و 993 میلیارد دلار بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها