کد خبر: 493776
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۲:۱۲:۴۴
| |

انتقاد مسجد جامعی از کسر دو میلیون تومانی حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری

یک عضو شورای شهر تهران گفت: برخی کارگران منطقه 12 شهرداری تهران اعلام کردند از 6 میلیون حقوق باقی مانده آنها، کارگران 3 میلیون و 800 تومان چرداخت شده است و دو میلیون برای کرونا از آن‌ها کم کردند که این موضوع جدیدی است. تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند.

انتقاد مسجد جامعی از کسر دو میلیون تومانی حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری
کد خبر: 493776
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۲:۱۲:۴۴

اعتمادآنلاین| احمد مسجدجامعی در سیصدمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: زنده یاد شجریان می‌گفت موسیقی ایرانی مثل یک آینه می‌ماند که تاریخ و حال مردم را در ادوار مختلف این سرزمین نشان می‌دهد و یکی از کارهای خوب آقای مرداخانی توجه به موسیقی نواحی و برگزاری جشنواره موسیقی نواحی بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: شجریان نکته دیگری هم می‌گفت مبنی بر اینکه فضای موسیقی ایرانی بیشتر غمگین است چرا که بیان حال و تاریخ مردم این سرزمین است. اما در ردیف‌های موسیقی ایرانی بخش‌های شادمانه نیز وجود دارد که گوشه‌ای از آن به نام مرداخانی است.

مرحوم مرادخانی همکار ما در شهرداری تهران نیز بود و مدیریت موزه موسیقی را سال‌های طولانی بر عهده داشت و در فضای عبوس و خشک مدیریتی مرادخانی چهره متفاوتی داشت و مانند نغمات دستگاه ماهور به یاد اهل فرهنگ و هنر خواهد ماند. امیدوارم موزه موسیقی که گنجینه ارزشمندی از آثار تهران را در خود جمع کرده است، همچنان بتواند به کار خود ادامه دهد.

وی درباره پرداخت حقوق کارگرانی که با نیروهای پیمانکاری کار می‌کنند نیز گفت:‌ پیمانکاران طرف قرار داد با شهرداری حقوق معوقه سال گذشته را به کارگران برخی از مجموعه‌های خود از جمله مجموعه‌ای در منطقه 12 پرداخت نکرده‌اند.

از حقوق معوقه گروهی که با آن‌ها صحبت کردم، 6 میلیون و 400 باقی مانده بود و اعلام کردند پایه حقوق آن‌ها 4 میلیون است اما دریافتیشان 3 میلیون و 800 است و دو میلیون برای کرونا از آن‌ها کم کردند که این موضوع جدیدی است. تاکنون نشنیده بودم برای کرونا از حقوق کم کنند.

وی تاکید کرد:‌ خواهش می‌کنم کمیسیون کارگری این مساله را پیگیری کند و تحت عنوان کرونا اگر قرار است اتفاقی رخ دهد باید در جریان آن باشیم و چنین ردیفی را نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها