مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مرحوم محتشمی در پست وزارت کشور شجاعانه از حق انتخاب مردم دفاع کرد / حزب‌الله لبنان یکی از یادگارهای مرحوم آقای محتشمی است

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آقای محتشمی در پست وزارت کشور بسیار شجاعانه از آزادی و حق انتخاب مردم دفاع کرد. در مجلس شورای اسلامی که توفیق داشتم دوره سوم و ششم خدمت ایشان باشم حقیقتا یکی از نمایندگان شجاع، اثرگذار و بسیار با شخصیت و فعال بود.

مرحوم محتشمی در پست وزارت کشور شجاعانه از حق انتخاب مردم دفاع کرد / حزب‌الله لبنان یکی از یادگارهای مرحوم آقای محتشمی است
کد خبر: 493835
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۱۰:۵۵

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خدمات مرحوم محتشمی پور، گفت: در قضایای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از جانب مهندس موسوی به عنوان امین ایشان مسئول کمیته صیانت از آراء بود. از این رهگذر مورد بی مهری ها و هتاکی های زیادی قرار گرفت اما ایشان در راه خدا هیچ گاه از ملامت ملامت کنندگان و فشارها عقب نشینی نمی کرد و از حق دفاع می کرد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری در خصوص ویژگی های مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور(ره) اظهار داشت: امروز مردی از میان ما به دیدار حق شتافته و در جوار رحمت حق آرام می گیرد که در تمام دوران عمرش به خاطر خدا هیچ گاه قرار و آرام نداشت. از نوجوانی راه حقیقت را در کنار اقیانوس عرفان، ایمان و اخلاص یعنی مراد خودش حضرت امام خمینی(س) شناخت و در کنار این اقیانوس مواج تا آخرین لحظه های عمرش وفادار باقی ماند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مرحوم آقای محتشمی ویژگی های منحصر به فرد و بعضا برجسته ای داشت که او را ممتاز کرد و زندگی طیبه او را شکل داد. اولین آنها بصیرت و هوشیاری او در تشخیص درست راهنما و مراد بود که امام خمینی(س) را انتخاب کرد و در قم، نجف، پاریس و همچنین بعد از پیروزی انقلاب همواره به عنوان مرید، شاگرد و سربازی مخلص در رکاب امام بود.

هر جایی که ایشان حضور داشتند یکی از مسائل مهمش فلسطین بود

وی ادامه داد: برجستگی دیگر ایشان حق طلبی و حق خواهی او در دفاع از مظلوم بود. لذا مسأله دفاع از آرمان فلسطین و آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین در رأی همت و کارهای او بود. او که قبل از انقلاب در محضر علمی و فکری امام تربیت شده بود و مبارزه را همراه امام آموخته بود، بعد از پیروزی انقلاب به عنوان اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه حضور پیدا کرد. او هرگز به ظواهر سفارت و ساختمان سفارت و تشریفات سفارت اکتفا نکرد و برای خودش رسالتی در سوریه قائل بود که برای انجام آن بی قرار بود و با راهنمایی هایی که از حضرت امام گرفت بنیان مقاومت و حزب الله را گذاشت. این شجره طیبه یکی از یادگارهای مرحوم آقای محتشمی است.

انصاری گفت: هر جایی که ایشان حضور داشتند یکی از مسائل مهمش فلسطین بود. در مجلس هم رئیس دفتر حمایت از مردم فلسطین بود و تشکیلاتی را راه اندازی کردند که الآن هم باقی است و ادامه دارد. در مسیر مبارزه با صهیونیست ها ایشان تا مرز شهادت پیش رفت و ایادی اسرائیل او را مستقیم هدف ترور قرار دادند. انفجار بمب در جلو صورت او موجب قطع شدن دستان و آسیب دیدن گوش و چشم ایشان شد ولی خدا ایشان را حفظ کرد و به عنوان ابوالفضل انقلاب و جانباز انقلاب مطرح بود.

وی یادآور شد: ایشان در پست وزارت کشور بسیار شجاعانه از آزادی و حق انتخاب مردم دفاع کرد. در مجلس شورای اسلامی که توفیق داشتم دوره سوم و ششم خدمت ایشان باشم حقیقتا یکی از نمایندگان شجاع، اثرگذار و بسیار با شخصیت و فعال بود. بعد از مجلس هم در هر جایی حضور داشت همین طور بود. از اعضای مؤسس مجمع روحانیون مبارز به عنوان یک تشکیلات سیاسی در خط امام و از مهمترین و مؤثرترین اعضای مجمع در مقاطع مختلف بودند.

ایشان در راه خدا هیچ گاه از ملامتِ ملامت کنندگان و فشارها عقب نشینی نمی کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در قضایای انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از جانب مهندس موسوی به عنوان امین ایشان مسئول کمیته صیانت از آراء بود. از این رهگذر مورد بی مهری ها و هتاکی های زیادی قرار گرفت اما ایشان در راه خدا هیچ گاه از ملامتِ ملامت کنندگان و فشارها عقب نشینی نمی کرد و از حق دفاع می کرد. بالأخره چون ایشان عاشق و دلباخته اهل بیت(ع) بود و به خصوص نسبت به مسائل حضرت صدیق کبری(س) واقعا بی قرار بود، دارالزهرا(س) را تأسیس کرد و مجالس سوگواری و بزرگداشت که باعث تدوین راه آن بزرگواران شد.

وی افزود: نهایتا به نجف اشرف برگشت و بودن در جوار مولا امیرالمؤمنین علی(ع) آرزوی خودش و همسر بزرگوار، صبور و وفادارش بود. در نجف هم باز در همان مسیر امام و ایجاد حوزه علمیه آنجا و سرپرستی و مدیریت مجموعه منتسب به حضرت امام در نجف اشرف فعالیت ایشان بود. متأسفانه بیماری کرونا ایشان را گرفتار کرد و تقدیر الهی این بود که بعد از یک عمر پاکی، صداقت و جهاد فی سبیل الله به لقاء الله بپیوندد.

انصاری در پایان گفت: مطمئنا مرحوم آقای محتشمی می تواند یک الگوی رفتاری و زندگی سعادتمند برای همه ما و دیگران باشد که عاش سعیدا و مات سعیدا. ان شاء الله هم اکنون در جوار مقتدای خودش حضرت امیرالمؤمنین(ع) و بر سر سفره مادرش زهرا(س) مهمان باشد. رحلت ایشان را به خانواده محترمشان، حوزه های علمیه، مقام معظم رهبری، بیت رفیع امام و آیت الله حاج سید حسن آقا، اعضای مجمع روحانیون مبارز و جامعه انقلابی و جانبازان و ایثارگران تسلیت عرض می کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها