کد خبر: 493840
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۰:۴۹
| |

«علی مسیو»، روایتی از رهبر غیبی مشروطه

مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر درباره یکی از چهره‌های شاخص جنبش مشروطیت است.

«علی مسیو»، روایتی از رهبر غیبی مشروطه
کد خبر: 493840
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۴:۲۰:۴۹

اعتمادآنلاین| مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر درباره یکی از چهره‌های شاخص جنبش مشروطیت است.


به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی.

فرمان که امضا شد دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری‌اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. دوباره مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. او شد رهبر مرکز غیبی و این آغاز گمنامی او بود که تا امروز به درازا کشیده است...


این خلاصه‌ای است از داستان یک مستند که می‌خواهد تا حد امکان، غبار فراموشی و بی‌توجهی به اصلی‌ترین چهره پشت پرده جنبش مشروطه را از اذهان بزداید.


مستند «علی مسیو» شناختنامه ای است مصور برای معرفی و غبار زدایی از شخصیتی که بی‌تردید جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت او حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی‌شست.


علی مسیو با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن پرستان و آزادیخواهان آذربایجان تحت عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در تلاش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.


این مستند محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. «علی مسیو» مراحل نهایی تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد و به تازگی وارد مراحل مقدماتی موشن گرافی و تدوین شده است. محمد فرطوسی تهیه‌کننده و محمد مقدم مشاور، این پروژه هستند.


محسن اسحقی، مهدی مرادپور و مریم فرهمند هم به ترتیب مسوولیت پژوهش، تصویربرداری و هماهنگی اجرایی مستند «علی مسیو» را بر عهده دارند. مسعود میر روزنامه‌نگار و «علی مسیو» نخستین مستند اوست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها