کد خبر: 493896
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۵:۵۰:۱۰
| |

خبری از وعده‌های همیشگی نیست

شمشیربازی و کاراته به جای وزنه‌برداری

مسئولان کمیته ملی المپیک قبل از بازی‌های المپیک وعده مدال نمی‌دهند اما از آمادگی بالای ورزشکاران صحبت می‌کنند.

شمشیربازی و کاراته به جای وزنه‌برداری
کد خبر: 493896
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۵:۵۰:۱۰

اعتمادآنلاین| هر دوره قبل از بازی‌های المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و حتی روسای فدراسیون‌ها از تعداد مدال‌هایی می‌گفتند که قرار است ورزشکارانشان بگیرند. اما این‌بار چرا کسی وعده‌ای نمی‌دهد؟

به گزارش همشهری، به‌نظر می‌رسد کمیته ملی المپیک برای اینکه توقع‌ها را بالا نبرد و ورزشکاران در آرامش برای المپیک تمرین کنند، از همه خواسته است تا مدالی پیش‌بینی نکنند. سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک دیروز در نشست خبری در باره آمادگی بالای ورزشکاران و حضور مقتدرانه آنها در المپیک گفت: «مطمئن هستم قهرمانان ما در توکیو می‌درخشند و کام ملت را شاد می‌کنند.» اما این گمانه‌زنی را که کمیته از فدراسیون‌ها خواسته است تا وعده مدال ندهند، رد کرد: «من به هیچ فدراسیونی چنین چیزی ابلاغ نکرده‌ام.»

این نگرانی وجود دارد که کشتی و وزنه‌برداری، مدال‌آورترین رشته‌های ایران در المپیک‌ها، نتوانند در توکیو خیلی موفق باشند و در نتیجه کاروان ایران المپیک کم مدالی را تجربه کند. نصرالله سجادی، سرپرست کاروان که در نشست حضور داشت، توضیح داد: «اینطور نیست که فدراسیون‌ها ندانند چه می‌خواهند‌ حتما حریفان خود را رصد می‌کنند به‌خصوص در رشته‌های نامدار. موضوع این است که همه ورزشکاران المپیکی مشخص نشده‌اند. براساس اطلاعاتی که داریم در کشتی، کاراته، تکواندو، شمشیربازی تیمی بالای 70درصد شانس گرفتن مدال داریم. ما امیدوارم که در المپیک خوب ظاهر شویم، مدال مسئله بعدی است.» نظر پیمان فخری، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی هم این بود که شاید در رشته‌هایی مدال به‌دست بیاید که کمتر کسی انتظارش را دارد. با این حال او تأیید کرد که بعضی از فدراسیون‌ها برای کم‌کردن فشار روانی روی ورزشکاران، حاضر نیستند درباره شانس مدال صحبت کنند.غیر از اعضای کاروان ورزشی، کمیته ملی المپیک می‌تواند 12مهمان چرخشی در توکیو داشته باشد. مسئولان کمیته ملی المپیک اطمینان دادند که همه این مهمانان ورزشی هستند نه سیاسی. وزیر ورزش 9مرداد به توکیو می‌رود. با توجه به تغییر دولت، نظر یکی از خبرنگاران این بود که چه ضرورتی به حضور وزیر در المپیک است. نظر صالحی‌امیری نیزاین بود که در ورزش باید با ادبیات ورزشی صحبت کرد: «بهتر است در ورزش اخلاق و انصاف داشته باشیم. ورزشکار، کمیته، وزارت و... یک خانواده است. وزیر و معاونانش برای ورزش زحمت کشیده‌اند و حق آنهاست که در المپیک حضور داشته باشند.»

او همچنین درباره پرداخت پاداش مدال‌آوران و این موضوع که آیا با تغییر دولت تضمینی برای اجرای آن هست؟ گفت: «این وظیفه نهادهای مسئول در ورزش است که پشتیبان ورزشکاران باشند. آنچه به‌عنوان پاداش مطرح شد در تعهدات دولت است. ما هم تعهدات خود را انجام می‌دهیم و تا امروز هم به این تعهدات عمل کرده‌ایم. تا الان 50 درصد بودجه فدراسیون‌ها، بخشی از نیازها برای حضور در المپیک و دیگر بخش‌ها انجام شده است.»

به‌گفته سجادی هفته آینده پرچمدار کاروان ایران انتخاب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها