کد خبر: 493910
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۷:۲۱:۲۱
| |

زبان فرانسوی در جلسات رسمی اتحادیه اروپا جایگزین انگلیسی می‌شود

پاریس از ماه آینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده خواهد گرفت. این کشور به گفته دیلی تلگراف تلاش خواهد کرد تا زبان فرانسوی را در جلسات رسمی اتحادیه جایگزین انگلیسی کند.

زبان فرانسوی در جلسات رسمی اتحادیه اروپا جایگزین انگلیسی می‌شود
کد خبر: 493910
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۱۷:۲۱:۲۱

اعتمادآنلاین| نشریه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد که دولت فرانسه قصد دارد تا از دوره ریاستش بر اتحادیه اروپا برای حذف انگلیسی به عنوان زبان رایج این بلوک استفاده کند.


به گزارش ایرنا، پاریس از ماه آینده ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده خواهد گرفت. این کشور به گفته دیلی تلگراف تلاش خواهد کرد تا زبان فرانسوی را در جلسات رسمی اتحادیه جایگزین انگلیسی کند.

دولت امانوئل مکرون برای تحقق این امر، کلاس‌های رایگان آموزش زبان فرانسوی را تقویت خواهد کرد تا دیپلمات‌های اروپایی را به این زبان مسلط کند.

«کلمنت بون» معاون وزیر امور خارجه فرانسه در این باره می‌گوید که هرچند زبان فرانسوی زنده و آموزش ان در سراسر جهان در حال توسعه است، اما در بین نهادهای اروپایی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود که زبان رایج نشست‌های کمیسیون، شورا و نهادهای اروپایی درحالی به انگلیسی است که تنها دو کشور عضو اتحادیه به زبان انگلیسی محاوره می‌کنند. این درحالیست که فرانسوی در کنار انگلیسی و آلمانی یکی از سه زبان رایج و مصطلح در نهادهای اروپایی به شمار می‌رود.

پیشتر زبان فرانسوی در نهادهای اروپایی رایج‌تر بود اما از سال 2014 که کشورهای اروپای شرقی به اتحادیه اروپا ملحق شدند، انگلیسی غالب شد. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و در شرایطی که فقط دو کشور ایرلند و مالت به زبان انگلیسی محاوره می‌کنند، غالب بودن این زبان در نهادهای اروپایی زیر سئوال رفته است. یک دیپلمات اروپایی به دیلی تلگراف گفته نامه‌های که به زبان انگلیسی برای کمیسیون اروپا ارسال شده‌اند بی پاسخ مانده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها