کد خبر: 493919
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۲۲:۰۴:۱۶
| |

سیستم‌عامل IOS 12 توسط اپل رونمایی شد

یکی دیگر از امکانات جذاب اضافه شده به iOS 15، قابلیت Portrait Mode است. همان‌طور که نام این قابلیت نشان می‌دهد، می‌تواند تصویر پس‌زمینه را هنگام برقرار تماس‌های تصویری مات کند.

سیستم‌عامل IOS 12 توسط اپل رونمایی شد
کد خبر: 493919
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۸ ۲۲:۰۴:۱۶

اعتمادآنلاین| اگر دلیل تماشای مراسم WWDC 2021 توسط بسیاری از کاربران را انتظارشان برای نسخه‌ی جدید iOS بدانیم، بی‌راه نگفته‌ایم. اپل پس از مقدمه‌چینی‌های مراسم ویژه‌ی توسعه‌دهندگان، شروع به معرفی iOS 15 کرد که بیشترین تغییرات آن به اپلیکیشن‌های فیس تایم، iMessages، مپس، آب‌وهوا و Photos مربوط می‌شود.

به گزارش زومیت، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی که به افزایش استفاده از جلسات آنلاین منجر شده است، اپل هم بیشترین زمان از معرفی iOS 15 را به ویژگی‌های جدید فیس تام اختصاص داد. نخستین تغییراتی که در iOS 15 اعمال شده، تغییراتی برای بهبود تجربه‌ی کاربری فیس تایم است. در نسخه جدید iOS، فیس تایم تغییراتی اساسی داشته و حالا می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای برگزاری جلسات آنلاین استفاده شود.

فیس تایم در iOS 15 به قابلیت Spation Audio تجهیز شده که به لطف آن، صدای اشخاص مختلف حاضر در جلسات به‌صورت سه‌بعدی از نقاط مختلفی پخش می‌شود تا حس قرارگرفتن در یک جلسه واقعی تداعی شود؛ البته این قابلیت فقط فقط با ایرپادز پرو و دیگر هدفون‌های اپل و بیتس که به تراشه H1 یا W1 مجهز باشند، قابل استفاده است. برای اینکه این قابلیت طبیعی‌تر هم به‌نظر برسد، امکان بخش‌بندی صفحه و نشان دادن همه افراد شرکت‌کننده در جلسه به‌صورت هم‌زمان وجود دارد.

علاوه بر این، کیفیت پخش صدا و سیستم حذف صداهای مزاحم هم در فیس تایم پیشرفت زیادی داشته است. امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوا در تماس‌های ویدئویی، شامل به‌اشتراک‌گذاری صفحه، موزیک و ویدئو نیز فراهم شده است. همه‌چیز برای رقابت با گوگل میت، زوم و اسکایپ آماده است.

فیس تایم حالا برای کاربران اندروید، ویندوز و همچنین بستر وب هم در دسترس است. همچنین به‌دلیل نمایش بهینه‌تر اعضای حاضر در تماس تصویری و امکان تنظیم یک تماس تصویری در قالب جلسه، برای کسانی که به‌دنبال بستری برای جلساتشان هستند گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود.

یکی دیگر از امکانات جذاب اضافه شده به iOS 15، قابلیت Portrait Mode است. همان‌طور که نام این قابلیت نشان می‌دهد، می‌تواند تصویر پس‌زمینه را هنگام برقرار تماس‌های تصویری مات کند. امکان بعدی، ساخت و به‌اشتراک‌گذاری لینک حضور در جلسات فیس تایم با دیگر کاربران iOS و اندروید است؛ قابلیتی که پیش‌تر مشابه آن را در گوگل میت و زوم دیده بودیم. می‌توانید جلسات خود را روی دستگاه‌های مختلف اپل ادامه دهید؛ برای نمونه، اگر جلسه فیس تایم رو روی آیفون آغاز کرده باشید، می‌توانید آن را به‌صورت یک‌پارچه روی مک یا آیپد خود ادامه دهید.

درنهایت، امکان به‌اشتراک‌گذاری محتوای یک سری از اپلیکیشن‌های اپل مثل محتوای اپل تیوی پلاس و اپل موزیک در جلسات هم به اپلیکیشن فیس تایم اضافه شده است.

بخش بعدی که دست‌خوش تغییرات شده، iMessages است. مهم‌ترین تغییر ایجادشده، امکان به‌اشتراک‌گذاری بهینه‌تر محتوای سرویس‌های اپل است؛ به‌عنوان نمونه، درصورتی‌که کاربری خبری را از Apple News از طریق iMessages با شما به‌اشتراک بذارد، خبر به‌اشتراک گذاشته‌شده در اپلیکیشن Apple News در بخشی متفاوت به شما نمایش داده می‌شود. ویژگی Shared With You در سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های اپل مانند سافاری، اپل موزیک و اپل پادکست هم در دسترس است. مثل تلگرام، می‌توانید مسیج‌های مهم را پین کنید.

همان‌طور که انتظار داشتیم، تغییرات محسوسی نیز در بخش اعلانات iOS 15 اعمال شده است. ابعاد اعلانات با هدف نگاه‌پذیری بیشتر اندکی بزرگ‌تر شده‌اند. زمانی‌که حالت مزاحم نشوید را فعال می‌کنید، سایر کاربران حین ارسال پیام به شما در Messages امکان مشاهده وضعیت و خواسته‌ی شما برای مزاحم نشدند را خواهند داشت. حالت Fucus، حالتی برای شخصی‌سازی بیشتر اعلانات حین کار است که کاربر به کمک آن می‌تواند صرفا اعلانات اپلیکیشن‌های کاری نظیر Microsoft Teams و Slack را دریافت کنند. خلاصه‌ی اعلانات در iOS 15، ویژگی دوست‌داشتنی دیگری است که برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی حین بررسی اعلانات کاربرد دارد و کاربران می‌توانند باتوجه به نیازهایشان این بخش را شخصی‌سازی کنند.

اپلیکیشن Photos، به کمک هوش مصنوعی به قابلیتی موسوم به OCR تجیهیز شده است که امکان تشخیص خودکار متن در تصاویر را در اختیار کاربر می‌گذارند. ویژگی Memories و اضافه شدن Photos به نتایج جست‌وجوی Spotlight نیز از سایر تغییرات این اپلیکیشن به‌شمار می‌روند.

اپلیکیشن آب‌وهوا در نسخه‌ی جدید iOS، بازطراحی شده است علاوه‌براینکه داده‌های بیشتر را در اختیارتان می‌گذارد، ظاهر خودش را باتوجه به وضعیت آب‌وهوای موقعیت مکانی شما تغییر می‌دهد.

سرویس Maps، سرویس بعدی تغییریافته در iOS 15 است. گذشته از به‌روزرسانی‌های مربوط به داده‌های نمایشی، ظاهری جدید برای آن درنظر گرفته شده است که از حالا در کشورهای پرتقال و اسپانیا و تا پایان سال به کشورهای استرالیا و ایتالیا در دسترس خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها