کد خبر: 493968
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۸:۴۳:۰۴
| |

وعده وعید های پوچ دوچرخه سواری برای رفتن به المپیک

برنامه های آماده سازی دوچرخه سواری از برگزاری اردوی اروپایی گرفته تا تهیه تجهیزات به روز در حد حرف باقی ماند و به نظر میرسد دوچرخه سواری هیچ برنامه خاصی برای حضور المپیک نداشته است.

وعده وعید های پوچ دوچرخه سواری برای رفتن به المپیک
کد خبر: 493968
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۸:۴۳:۰۴

اعتمادآنلاین| دوچرخه سواری ایران در بازی های المپیک یک سهمیه دارد با وجود اینکه از سالها قبل مشخص بود دو چرخه سواری در المپیک حضور خواهد داشت اما هیچ برنامه ریزی برای این رویداد انجام نگرفت. تعویق یک ساله بازی‌ها هم تاثیر خاصی بر روی برنامه های دوچرخه سواری نداشت و رکابزنان ایران بدون حضور در مسابقه تنها منتظر آمدن المپیک بودند تا در نهایت یکی از آنها راهی بازیها شود.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه گفته می‌شد، برنامه‌ریزی‌هایی شده که رکابزنان ایران در مسابقات اروپایی شرکت کنند اما این مسئله هم عملیاتی نشد تا در نهایت رکابزنان از حضور در مسابقات کشورهای دهان پرکن مثل ایتالیا و سوئیس به مسابقات ترکیه برسند که البته ماه بعد قرار است برگزار شود. بدون برنامه بودن دوچرخه سواری تنها مربوط به ماه های اخیر نمی شود بلکه از المپیک ریو تاکنون نیز هیچ هدف گذاری خاصی انجام نشد و به نظر می رسد فدراسیون تنها به کسب سهمیه قانع شده بود و دیگر، گرفتن یا نگرفتن نتیجه اهمیتی نداشته است‌.

اکنون هم حضور در مسابقات ترکیه تنها برنامه آماده سازی ایران برای حضور در بازی‌های المپیک است. جدا از وعده مسابقات که عملی نشد تهیه تجهیزات هم محقق نشده است. با وجود اینکه بارها خود دوچرخه سواران اعلام کردند برای حضور در المپیک نیاز به یک دوچرخه به روز است اما نه خبری از دوچرخه جدید شد و نه تجهیزات دیگر و همه چیز در حد همان حرف باقی مانده است. این در حالی است که ماه های گذشته عنوان می شد فدراسیون پیگیر این مساله است.

قادر میزبانی ملی پوش سابق ایران در گفتگو با ایسنا درباره ی برنامه آماده سازی فدراسیون در سالهای اخیر برای حضور در المپیک گفت: هیچ تدارکاتی دیده نشده است در حالی که می توانستند برنامه‌هایی داشته باشند اما به جز چند اردوی داخلی هیچ چیز دیگری مشاهده نشد.

نماینده ایران در المپیک ریو با اشاره به اینکه نسبت به چهار سال پیش که برای حضور در المپیک آماده می شد تدارکات بدتر بوده است تاکید کرد: نه تنها در این مورد بلکه در همه مسائل ما در این سالها افت داشته ایم. اکنون نیز به سختی می توانم بگویم که ما در المپیک نتیجه می گیریم. از طرفی چند ماه دیگر قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و برنامه آماده سازی المپیک می‌توانست برای قهرمانی آسیا نیز باشد که این اتفاق نیفتاد و این مسئله به نداشتن برنامه و نابسامانی بر می گردد.

او افزود: البته دغدغه اساسی دوچرخه سواری ایران نداشتن دوچرخه سوار است همچنین اینکه تعداد باشگاه های فعال و مسابقات در سنین مختلف نداریم. امیدوارم فدراسیون جدید این مشکلات را حل کند و آگاهانه نفرات فنی را انتخاب کند چون متاسفانه در ایران انتخاب افراد براساس شایسته سالاری نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها