محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

انتخابات 1400| امکان ردصلاحیت دقیقه 90 کاندیداها وجود ندارد / مناظرات تاثیری در مشارکت مردم در انتخابات نداشته است / اصل مشارکت مردم شنیدن حرف‌های کاندیداها نیست

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امکان ردصلاحیت کاندیداها در دقیقه 90 وجود ندارد مگر اینکه در حین گفتگوها کسی به کسی بهتانی بزند که قابل اثبات نباشد و آن هم موجب به ردصلاحیت نمی‌شود بلکه باعث می‌شود که طرف شاکی خصوصی بشود و برود به دادگاه و شکایت کند.

انتخابات 1400| امکان ردصلاحیت دقیقه 90 کاندیداها وجود ندارد / مناظرات تاثیری در مشارکت مردم در انتخابات نداشته است / اصل مشارکت مردم شنیدن حرف‌های کاندیداها نیست
کد خبر: 493987
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدصادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح طلب، در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات و نتیجه نظرسنجی ها اظهار کرد: بر اساس برخی نظرسنجی ها که می توان به آنها اعتماد کرد هنوز رشد چشمگیری به نظر نیامده است. اگر تغییراتی ایجاد شده باشد در حد یک درصد است و بعد از این نظرسنجی ها و گفتگوها تغییر جدی دیده نمی شود.

به گزارش برنا، او افزود: هنوز کار دارد تا مردم تصمیم بگیرند و در انتخابات شرکت کنند چون اصل مشارکت مردم شنیدن حرف های کاندیداها نبوده که تا به حال نشنیده باشند و حالا شنیده باشند و نظرشان عوض شود. عدم مشارکت به وجود آمده ناشی از اتفاقاتی است که طی این 8 سال و در این 15 سال اخیر در کشور رخ داده و رویکردی است که در مقوله انتخابات و مشارکت های مردمی وجود داشته و مقاومت هایی است که بر سر راه مطالبات ملی، وجود دارد.

جوادی حصار گفت: این مسائل است که مردم را از مشارکت ناامید کرده و یا انگیزه های آنها را کاهش داده است اگر این عوامل از بین برود ممکن است که افزایش انگیزه مشارکت در بین باشد ولی با این صحبت ها چیزی عوض نمی شود.

او در خصوص حمله کاندیداها به دولت عنوان کرد: به نظر من این خطای تحلیل است. تصور آنها این است که عدم مشارکت مردم در انتخابات نتیجه عملکرد این دولت آقای روحانی است بنابراین سعی می کنند که بستر رای خود را که مخالفین دولت روحانی تشکیل می دهد، با این سخنان و با این هجمه ها تثبیت کنند. در حقیقت می خواهند توسط این رفتارها تاثیر دفاع اصلاح طلبانه از اصلاح طلبان و دولت و جریان اصلاحات را کاهش بدهند و کاری کنند که بستر رای خودشان تثبیت شده باقی بماند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص برخی اظهارات مبنی بر امکان رد صلاحیت کاندیداها در دقیقه 90 خاطرنشان کرد: چنین چیزی امکان ندارد مگر اینکه در حین گفتگوها کسی به کسی بهتانی بزند که قابل اثبات نباشد و آن هم موجب به رد صلاحیت نمی شود بلکه باعث می شود که طرف شاکی خصوصی بشود و برود به دادگاه و شکایت کند. سیره مناظره های قبلی هم این را تایید نمی کند چون در مناظره های قبلی هم این اتفاق افتاده که کاندیداها علیه هم صحبت کردند و این درست نیست که کاندیداها علیه هم سخن بگویند و خدای ناکرده اهانت کنند اما این شیوه افشاگری و افشاگرانه در گذشته هم وجود داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها