کد خبر: 493993
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۰:۳۶
| |

تمایل دولت ژاپن برای حضور تماشاگران داخلی در المپیک

به نظر می‌رسد مقامات دولتی ژاپن تمایل دارند المپیک با تماشاگران داخلی برگزار شود.

تمایل دولت ژاپن برای حضور تماشاگران داخلی در المپیک
کد خبر: 493993
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۰:۳۶

اعتمادآنلاین| رسانه‌های ژاپنی روز چهارشنبه گزارش دادند این کشور با وجود همه گیری کووید 19 به سمت حضور تماشاگران داخلی در بازی‌های المپیک توکیو متمایل است و سازمان دهندگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا قصد دارند بر حرکات رسانه‌های خارجی نظارت کنند.

به گزارش فارس، روزنامه آساهی ژاپن در گزارشی اعلام کرد که بیشتر مقامات دولتی ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو تمایل دارند بازی‌های امسال را با حضور تماشاگران داخلی برگزار کنند چرا که دوز بیشتری از واکسن توزیع شده و شمار مبتلایان به کرونا کاهش یافته است.

البته گزارش این روزنامه با موضع‌گیری ژاپنی‌ها در یک ماه پیش مبنی بر اینکه المپیک باید بدون تماشاگر باشد، در تضاد است.

بازی‌های المپیک توکیو در حالی قرار است از اول مرداد آغاز شود که بیش از 80 درصد عنون و همین طور کادر پزشکی مخالف برگزاری آن هستند.

سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو روز گذشته در مصاحبه‌ای گفته بود رسانه‌های خارجی برای اطمینان همون از عدم شیوع کرونا و کاهش نگرانی مردم باید از نزدیک نظارت شوند.

وی افزود: رسانه‌های خارجی از طریق GPS کنترل می‌شوند و اجازه بازدید از خانه دوستان محلی یا سایر مناطق ثبت نشده را ندارند.

کمیته برگزاری بازیهای توکیو قبل از پایان ماه جاری میلادی تصمیم نهایی خود را در خصوص حضور تماشاگران داخلی اعلام خواهد کرد. ژاپن پیش از این حضور تماشاگران خارجی در المپیک را ممنوع کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها