کد خبر: 494009
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۴۲:۴۲
| |

محمود عباس در نشست قاهره شرکت نمی‌کند

احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: محمود عباس، رئیس ملت فلسطین و نه رئیس یک گروه است، در نتیجه در گفتگو میان گروه‌های فلسطینی در قاهره شرکت نخواهد کرد.

محمود عباس در نشست قاهره شرکت نمی‌کند
کد خبر: 494009
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۰۹:۴۲:۴۲

اعتمادآنلاین| عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) اخبار مربوط به تصمیم محمود عباس جهت شرکت در نشست گروه‌های فلسطینی در قاهره طی هفته آتی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، احمد مجدلانی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: محمود عباس، "رئیس ملت فلسطین و نه رئیس یک گروه" است، در نتیجه در گفتگو میان گروه‌های فلسطینی در قاهره شرکت نخواهد کرد.

مجدلانی در مورد مشخصه‌های گفتگو در قاهره تصریح کرد که بر مبنای وحدت ملی در رویارویی با تعدی اخیر اسرائیل به مردم ما در قدس، نوار غزه و وحدتِ تجلی یافته در عموم ملت فلسطین در مرزهای 48 و کرانه باختری است.

وی ادامه داد: این چیزی است که ما می‌خواهیم آن را به سمت شراکت ملی حقیقی با تکمیل گفتگوی فلسطینی- فلسطینی و گفتگو پیرامون تشکیل دولت وحدت ملیِ پایبند به برنامه‌های سازمان آزادی بخش، مبنا قرار دهیم.

مجدلانی خاطرنشان کرد: ماموریت این دولت سه مسأله اصلی خواهد بود نخست رسیدگی به پیامدهای اقتصادی و اجتماعی تجاوز اخیر اسرائیل به مردم ما با بازسازی بر اساس یک چشم انداز سیاسی است تا این تجاوز تکرار نشود و زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم ما را منهدم نکند.

دوم اینکه زیر چتر و مسئولیت دولت وحدت باشد و به پیامدهای دودستگی از سال 2007 تا به الان پایان دهد. سوم اینکه، مقدمه چینی برای انتخابات آتی در سایه شرایط جدید بین المللی و منطقه‌ای صورت بگیرد که ممکن است اسرائیل را مجبور کند تا موانعی را که بر سر راه برگزاری انتخابات در شهر قدس می گذارد بر دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها