کد خبر: 494020
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۰۶:۵۶
| |

توضیحات رییس فدراسیون بدنسازی درباره حواشی اعزام به اسپانیا و کنترل دویپنگ

رییس فدراسیون بدنسازی با تاکید بر اینکه نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی اسپانیا شرکت می کنند، گفت: هیچ استعفای کتبی از سوی اعضای کمیته فنی فدراسیون به دست من نرسیده است.

توضیحات رییس فدراسیون بدنسازی درباره حواشی اعزام به اسپانیا و کنترل دویپنگ
کد خبر: 494020
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۰۶:۵۶

اعتمادآنلاین| عبدالمهدی نصیرزاده با تاکید بر اینکه فدراسیون جهانی بدنسازی مدت هاست عضو آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ شده است، اظهار کرد: ما در بحث مبارزه با دوپینگ و سالم سازی این رشته جدی هستیم و با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد، کما اینکه تاکنون در هر مسابقه ای به نادو نامه زدم و ماموران نادو در همه مسابقات ما برای گرفتن تست حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، رییس فدراسیون بدنسازی درباره تعداد تست های اخذ شده، گفت: ما در مسابقات کشوری کیش در مجموع 3 تست دوپینگ گرفتیم که هر 3 تست مثبت شد. در مسابقات فیتنس 3 یا 4 تست گرفتیم که منفی بودند. در دور رفت لیگ پاورلیفتینگ نیز 5 تست توسط ماموران نادو گرفته شد و در دور برگشت نیز قصد انجام 5 تست دوپینگ را داریم. نادو نماینده وادا در ایران است و می توانید بپرسید در کدام مسابقات درخواست داشتیم و آن ها برای گرفتن تست حاضر شدند. ما همه تست ها را به آزمایشگاه کلن آلمان فرستادیم.

وی درباره هزینه انجام این تست ها، گفت: به هر حال ستاد مبارزه با دوپینگ هزینه تست ها را پرداخت می کند. اگر تست مثبت شود ورزشکار یا فدراسیون باید 50 میلیون جریمه بدهند. اگر هم منفی باشد نادو هزینه آن را می دهد.

نصیرزاده درباره علت تعداد اندک تست ها با وجود شمار زیاد ورزشکاران و اینکه این تعداد نمی تواند نقش زیادی در جلوگیری از دویپنگ‌ داشته باشد، گفت: به نظر من تعداد مهم نیست. مهم این است که همه در معرض کنترل هستند. اینطور نیست ورزشکاران بابت دوپینگ فراغ بال داشته باشند و فکر کنند تست از آن ها گرفته نمی شود.

رییس فدراسیون بدنسازی در ادامه درباره علت تغییر در لیست مورد نظر کمیته فنی فدراسیون بدنسازی برای حضور در رقابت های بین المللی اسپانیا، گفت: همان لیستی که کمیته فنی ارائه کرده بود انتخاب شد و تنها یک ورزشکار که در رشته خود نفر چهارم شده بود با درخواست اسپانسر که هزینه تیم را می دهد و البته موافقت فدراسیون به لیست اضافه شد. وقتی اسپانیا کل هزینه اعزام تیم را می دهد ما نیز در چارچوب مشخص با درخواست او موافقت کردیم. او می توانست تیم خود را ببرد اما ما خواهش کردیم بیا بچه هایی که حقشان است را ببر که قبول کرد. حامی مالی از ما خواست یک ورزشکار از باشگاهش نیز به لیست نفرات اعزامی اضافه شود که مورد قبول فدراسیون قرار گرفت. در حال حاضر نیز روال اداری مربوط به این سفر آغاز شده و تمام کارهای لازم را انجام داده ایم. البته در این شرایط، سخت ویزا می دهند اما اگر ویزا بدهند قعا تیم اعزام می شود.

وی درباره استعفای چهار تن از اعضای کمیته فنی فدراسیون بدنسازی در اعتراض به این موضوع، خاطرنشان کرد: وقتی کسی می خواهد استعفا بدهد معمولا باید آن را به رییس یا دبیر فدراسیون بصورت کتبی ارائه کند اما هیچ استعفای کتبی از سوی کمیته فنی به دست ما نرسیده و فقط شنیدیم در فضای مجازی بحث هایی مطرح شده است. فکر می کنم کمیته فنی ما از بهترین ها هستند و حتما شرایط ما را درک می کنند. از رییس کمیته فنی خواستم در اولین فرصت جلسه ای در همین رابطه برگزار شود.

نصیرزاده درباره مخالفت حامی مالی فدراسیون با اعزام مربیانی مثل موسی اسماعیل پور به اسپانیا، گفت: باید توافق داشته باشیم هم خواسته اسپانسر و هم ما برآورده شود. البته این موضوع به معنای این نیست که اسپانسر در کار فنی دخالت کند. طبق همان لیست ورزشکاران اعزام می شوند اما سعی کردیم تعداد کادر همراه و مربیان کمتر شوند. نمی توانم بگویم آقای اسماعیل پور به این سفر می رود یا نه. باید ببینیم ویزای آقای اسماعیل پور اصلا می آید و یا اینکه خودش دوست دارد به اسپانیا برود یا نه؟

رییس فدراسیون بدنسازی در پاسخ به این سوال که حامی مالی فدراسیون بر خلاف نظر فدراسیون اعلام کرده، تیم اعزامی به اسپانیا تیم ملی نیست و با نام ژن استار عازم اسپانیا می شود، گفت: وقتی که نفرات اول و دوم مسابقات کشوری کیش را دعوت کردیم و در فیتنس هم نفرات اول و دوم را دعوت کردیم و پس از بازبینی بهترین ها انتخاب شدند، با ابن اوصاف اسم این تیم را چه می‌گذارید؟ تیم ملی ایران با نام ژن استار عازم مسابقات اسپانیا می شود. اگر ما بازبینی نمی گذاشتیم و هر کسی اعزام می شد اسم آن تیم ملی نبود. آقای سلطانی رییس کمیته فنی نیز به درست گفته تیم ژن استار اعزام می شود اما این نفرات بهترین های ما هستند که در قالب این تیم به مسابقات اعزام می شوند.

وی ادامه داد: مثلا برای مسابقات گرندپری گرجستان هر ورزشکار با تایید فدراسیون می تواند خودش در مسابقات شرکت کند چرا که گفتیم این رقابت ها جزو اولویت های ما نیست. با این حال از کمیته فنی لیست خواستیم که 8 نفر را معرفی کردند اما هیچکدام نخواستند به این رقابت ها بروند. سپس ما اعلام کردیم هر ورزشکاری که می خواهد برود اما حق ندارد نام تیم ملی را روی تیم اعزامی بگذارد. اما برای مسابقات اسپانیا بهترین نفرات ما اعزام می شوند.

نصیرزاده به مصاحبه کاظمی آشتیانی سرپرست سابق فدراسیون بدنسازی و انتقاد وی از نحوه برگزاری دوره بین المللی فیتنس اشاره کرد و گفت: دکتر آشتیانی خیلی برای من قابل احترام بوده و هست. او همیشه برای من الگوی اخلاقی و مدیریتی بوده و خیلی دوستش دارم چرا که وی باعث شد من وارد این رشته شوم. یادم نمی رود آقای آشتیانی من را به عنوان مدرس و بعد دبیر کمیته آموزش به کار گرفت. من آدم قدرنشناسی نیستم و همیشه ممنون حمایت های ایشان هستم. ما برای برگزاری دوره ها در بانوان مربی با سطح درجه یک نداشتیم. گفتیم نفرات درجه دو می توانند بیایند. یکی از شاخصه های توسعه یک رشته آمار مربیان بین المللی آن رشته است.

رییس فدراسیون بدنسازی تصریح کرد: ما تازه این بحث را پایه گذاری کردیم. این دوره فرصت خیلی خوبی بود که بچه های ما کارت مربیگری بین المللی بگیرند. اولین بار بود که در فینتس این‌کار انجام شد و ما باید استارت کار را می زدیم. رییس فدراسیون جهانی و مدرس فدراسیون جهانی برای برگزاری این دوره ها به ایران آمدند و موفق به برگزاری آن شدیم. ما حتی مصاحبه و آزمون عملی گذاشتیم و یکسری نیز مردود شدند که به آن ها گفتیم بروید بخوانید دوباره بیایید امتحان بدهید. بنابراین استانداردها کامل رعایت شد و می توانید صحت آن را پیگیری کنید.

وی درباره اظهارات کاظمی آشتیانی مبنی بر اینکه فدراسیون جهانی بدنسازی بخاطر پول حاضر است احکام بین المللی بدون اصول مشخص و استاندارد صادر کند، گفت: طبیعی است یکی از منابع فدراسیون های جهانی از فروش حکم و لایسنس و لوگو است. من خودم مربی بین المللی کشتی هستم. در سال 2011 در بلغارستان مربی بین المللی کشتی شدم و شرایط مربیگری بین المللی را درک کردم. اینطور که می گویند دوره های بدنسازی بی اعتبار است اتفاقا باید بگویم سختگیری خیلی بیشتر از برخی رشته های دیگر بود.

نصیرزاده در پایان گفت: ifbb در حال حاضر 202 کشور عضو دارد و یکی از فدراسیون های بین المللی بزرگ و پر مخاطب در ورزش جهان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها