کد خبر: 494034
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

کارآمدترین واکسن‌ها در وزارت دفاع تولید شده است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: خوشبختانه توانستیم بعد از شیوع کرونا در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات در بیمارستان‌های مختلف نیروهای مسلح به مردم، در حوزه ساخت واکسن هم وارد شویم و امروز یکی از کارآمدترین واکسن‌ها در وزارت دفاع تولید شده است.

کارآمدترین واکسن‌ها در وزارت دفاع تولید شده است
کد خبر: 494034
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا اظهار کرد: وزارت دفاع و نیروهای مسلح در کنار فعالیت‌های نظامی کارهای بسیار بزرگی را انجام داده است که موجب افتخار ماست.

به گزارش ایرنا، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: خوشبختانه توانستیم بعد از شیوع کرونا در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات در بیمارستان‌های مختلف نیروهای مسلح به مردم، در حوزه ساخت واکسن هم وارد شویم و امروز یکی از مهمترین و کارآمدترین واکسن‌ها در وزارت دفاع تولید شده است.

تقی‌زاده در ادامه کسب تکنولوژی‌های مختلف در موشک نقطه‌زن، شناورهای پیشرفته و حوزه هوایی اظهار کرد: توانستیم در بسیاری از سلاح‌ها تجهیزات به پیشرفت‌های بسیار خوبی به دست بیاوریم، موشک‌های زمین به زمین را نقطه‌زن کنیم و در صنعت هوایی با ساخت جنگنده آموزشی و سلاح انفرادی به برتری‌هایی نسبت به غرب دست یابیم. علاوه بر این بسیاری از تجهیزات را تولید کردیم که قابل گفتن و اعلام عمومی نیست که انشالله در زمان خود برخی از آنها اعلام می شود.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: در حوزه ساخت واکسن یکی از افتخارات بزرگ ما این است که در زمان شهید فخری زاده تیم و کادری بسیار فهیم و دانشمند را تشکیل دادند و فاز تحقیقاتی واکسن ایرانی را آغاز کردند که الحمدالله با پشتیبانی‌های صورت گرفته امروز توانسته‌ایم به موفقیت‌های خوبی و مراحل موفقیت‌آمیز در شرکت سپند برسیم و امیدواریم در زمان ریاست جدید این سازمان نیز موفقیت‌ها ادامه یابد تا شاهد توسعه زیر ساختار و توسعه واکسن ایرانی فخرا باشیم.

وی ادامه داد: آنچنان که ما در صنعت هوایی، موشک سازی، هواپیمایی و شناور تمام تجهیزات بومی است ان شاءالله یکی از افتخارات ایران ساخت واکسن ایرانی فخرا در تراز واکسن‌های جهانی است و می‌توانیم با افتخار بگویم که این واکسن برتری های نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد و امیدواریم بتوانیم در فاز اول نیاز داخلی کشور را تامین و در مراحل بعد به بحث صادرات آن بپردازیم.

فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا صبح امروز با حضور سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع، سردار محمد حسین سپهر فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ، سردار مهدی فرحی، دکتر حریر چی معاون وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها