کد خبر: 494079
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۵۰:۳۶
| |

لاوروف:

بر غیرقانونی بودن حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه تاکید داریم

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سخنانی بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه تاکید کرد. وی در عین حال گفت: از مشارکت آمریکا برای حل بحران سوریه استقبال می‌کنیم.

بر غیرقانونی بودن حضور نظامی آمریکا در خاک سوریه تاکید داریم
کد خبر: 494079
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۱:۵۰:۳۶

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه روسیه در سخنانی به مسائل مختلف از جمله حضور نظامیان آمریکایی در سوریه پرداخت و آن را غیرقانونی توصیف کرد.

به گزارش فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنانی بر غیر قانونی بودن حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه تاکید کرد. وی در عین حال گفت: از مشارکت آمریکا برای حل بحران سوریه استقبال می‌کنیم.

او در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت روسیه در جریان مبادلات تجاری با کشورهایی مانند چین به دنبال استفاده و تکیه بر ارزهای ملی است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف همچنین در ادامه به نشست آتی میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و جو بایدن همتای آمریکایی وی پرداخت و در خصوص انتظارات بیش از حد از این دیدار که برای 16 ژوئن (26 خرداد) در ژنو برنامه‌ریزی شده، هشدار داد.

دیپلمات ارشد روسیه در عین مهم توصیف کردن این نشست و تاکید بر این که مسکو برای گفت‌وگوی صریح آمادگی دارد، تاکید کرد کرملین به روابط عملی با غرب علاقه‌مند است.

وی گفت: می‌خواهم تاکید کنم که علی‌رغم آنچه غرب می‌خواهد به ما نسبت دهد، ما همیشه به روابط عملی سودمند متقابل با همه از جمله غرب، چه آمریکا و یا متحدانش در ناتو و یا اتحادیه اروپا علاقه‌مند بوده‌ایم.

لاوروف این اظهارات را در سخنرانی خود در اجلاس «خوانش پریماکوف»، بیان کرد و افزود روسیه هیچ جاه‌طلبی ابرقدرتی و یا تمایلی برای گسترش برنامه‌های خود در سراسر جهان ندارد.

او سپس ابراز امیدواری کرد واشنگتن اشتباهات گذشته را قبل از نشست پوتین و بایدن مورد بررسی قرار دهد.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه ضمن مهم خواندن نشست آتی رئیس‌جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود، هشدار داد نباید انتظار زیادی از این دیدار داشت.

اخیراً پوتین و بایدن با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و در این تماس رئیس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود پیشنهاد داد به صورت حضوری در ماه‌های آتی دیداری داشته باشند.

این در حالی است که تنش‌ها میان دو کشور با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است. پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

رئیس‌جمهور روسیه بتازگی حکمی را امضا کرده که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها