علیرضا اعرافی، نامزد انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان:

مردم با حضور در انتخابات عرصه را بر دشمنان تنگ می‌کنند / رویکرد ما باید جهادی و بن‌بست‌شکن باشد

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مهمترین اصل است که بایستی این به خوبی نمایان شود. مردم با حضور پر رنگ خود عرصه را برای دشمن تنگ می‌کنند، لذا باید در روز 28 خرداد یک حماسه بیافرینیم.

مردم با حضور در انتخابات عرصه را بر دشمنان تنگ می‌کنند / رویکرد ما باید جهادی و بن‌بست‌شکن باشد
کد خبر: 494142
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۳:۲۹:۵۹

اعتمادآنلاین| نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان با بیان اینکه رویکرد ما باید جهادی و بن بست شکن باشد گفت: حضور پر رنگ مردم در انتخابات عرصه را بر دشمن تنگ می کند.


به گزارش مهر، جمعی از نخبگان، فعالان و تشکل‌های اجتماعی با حضور در ستاد انتخاباتی اعرافی با وی دیدار و دغدغه های خود را بیان کردند.

اعرافی گفت: روحانیت باید فدایی ملت باشد، همه ما تلاش و کار می‌کنیم تا فدایی ملت باشیم. ذات روحانیت توامان با فداکاری، جهاد و عشق خدمت در همه ابعاد به مردم است.

عضو شورای نگهبان نخبگان و فعالان اجتماعی را توصیه به مطالعه کتاب «به رنگ صدر» کرد و ادامه داد: این کتاب توسط همسر شهید سید محمد باقر صدر و خواهر امام موسی صدر به رشته تحریر درآمده است. صدر نابغه ای است که از 15 سالگی مجتهد مطلق بوده و در 22 و 23 سالگی کتاب‌های فلسفه وی دنیا را تکان داد. کسی که کتاب «به رنگ صدر» را بخواند متوجه می شود که روحانیت یعنی چه! صدر فضای درون گرای نجف را تغییر داد و برای انقلاب جانفشانی کرد. اگر وی اکنون می بود فضای حال را دگرگون می‌کرد، لذا این اصل هویتی ماست و باید احیا شود.

وی افزود: فرصتی که انقلاب اسلامی برای آبادانی، شکوه و اقتدار به وجود آورد به سادگی قابل تکرار نیست، در حال حاضر مفت سنگر ها را از دست می دهیم. همه ما باید از این سرمایه بزرگ صیانت کنیم و خطاهای نقطه ای را از میان برداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید به فکر میلیون ها جوان باشیم تا بتوانیم جریان انقلاب را در درون آن‌ها نافذ کنیم، رویکرد ما باید جهادی و بن بست شکن باشد، زیرا با رویکرد جهادی می توان صحنه را تغییر داد.

اصلاح امور منوط به داشتن شعور و شور انقلابی و تفکر جهادی است

در ادامه حجت الاسلام اعرافی با اعضای ستاد ملی یاور محرومین دیدار کرد. وی ضمن گرامی داشت قیام 15 خرداد و تسلیت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع)، استمرار انقلاب و اصلاح امور و بازسازی کشور را منوط به داشتن شعور و شور انقلابی و تفکر جهادی دانست و افزود: الحمدالله در همه شما جوانان این صفات وجود دارد.

اعرافی با تاکید بر اینکه اجرای سندهای اصلی و راهبردی کشور نیاز به برنامه ریزی کلان دارد خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که نیاز به برنامه ریزی دارد، بیانیه گام دوم انقلاب است که باید بهآن به شکل جدی ورود کرد. چرا که این بیانیه یک منشور عالی است. این بیانیه تعبیر 40 ساله ای برای گشایش در امور است.

عضو شورای نگهبان در خصوص اولویت های دولت آینده گفت: ما مجموعه ای از اسناد و سیاست هایی داریم که حضرت آقا بیان کردند، دولت جدید باید رویکرد جدی و جهادی برای تدوین برنامه هفتم توسعه داشته باشد. باید تلاش کنیم تا جریان انقلابی و فرهنگ جهادی به روی کار بیاید تا مشارکت مردمی فعال تر شود. باید برای گشودن گره ها کار عظیمی انجام شود. باید با نگاه باز و در کنار هم به حل مشکلات ورود کنیم تا کار بزرگی در خصوص انقلاب انجام شود.

وی افزود: 200 سند تحولی طراحی شده و باید آرام آرام اینها را اجرایی کنیم، ضمن اینکه روح کار باید اجتماعی تر شود. در مسئله فقر زدایی باید دولت پای کار بیاید و تحولات در این حوزه رخ دهد. در این رابطه مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه کارهای شایسته ای انجام داده است تا در خصوص فقر زدایی وارد عمل شویم.

اعرافی ادامه داد: خبرگان باید هر چه بیشتر آیینه تمام نمای خواسته های ملت و نماینده این اندیشه باشند، همه اینها شرایط جدیدی است که باید وارد آن شویم و نقش آفرینی کنیم.

مردم با حضور در انتخابات عرصه را بر دشمنان تنگ می کنند

در ادامه دیدارهای مردمی، جمعی از کردهای مقیم تهران نیز با حضور در ستاد انتخاباتی آیت الله اعرافی با نامزد انتخابات مجلس خبرگان دیدار کرده و به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

اعرافی بعد از استماع سخنان این جمع، انقلاب اسلامی را پدیده ای مهم دانست که مهمترین عنصر پدید آورنده آن طبقات مختلف مردم بودند و گفت: طبیعی است که دشمن با ما سر سازش نداشته باشد، انقلاب اسلامی جایگاه ما را به مراتب بالا آورد و ترقی بخشید. از دید من که یک مسئول حوزه هستم همه ملت در خلق این انقلاب سهیم هستند، فراتر از شیعه و سنی و اقوام، همه در آبادانی کشور سهم دارند.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: همه ما باید با گذشت در کنار یکدیگر باشیم، این کشور با همه پیشرفت ها و دستاوردها برای همه ماست، مشکلات زیادی وجود دارد که باید حل شود و زیبنده نیست که در مشکلات یکدیگر را تنها بگذاریم.

وی افزود: فقط دولت و مسئولان نباید برای ترقی کشور کار کنند، تمام ظرفیت های مردمی باید به پای کار بیایند. بارها به لبنان و سوریه رفتم، مردمان آنجا با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی روحیه جهادی دارند و در مقابل مشکلات ایستادند.

آیت الله اعرافی در پایان این دیدارها حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مهمترین اصل دانست که بایستی این به خوبی نمایان شود و ادامه داد: مردم با حضور پر رنگ خود عرصه را برای دشمن تنگ می کنند، لذا باید در روز 28 خرداد یک حماسه بیافرینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها