کد خبر: 494205
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۱۳:۰۴
| |

طرح ترکیه برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید در عراق

کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق با اشاره به اقدامات ترکیه و زمینه‌سازی آن برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید در کردستان عراق، خواستار اتخاذ موضع رسمی دولت فدرال عراق برای مقابله با نقض حاکمیت ملی آن شد.

طرح ترکیه برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید در عراق
کد خبر: 494205
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۱۳:۰۴

اعتمادآنلاین| کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق تأکید کرد که هدف از اقدام ترکیه در خاکبرداری اراضی منطقه کردستان عراق، احداث پایگاه‌های نظامی جدید است.

به گزارش فارس، کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق با اشاره به اقدامات ترکیه و زمینه‌سازی آن برای احداث پایگاه‌های نظامی جدید در کردستان عراق، خواستار اتخاذ موضع رسمی دولت فدرال عراق برای مقابله با نقض حاکمیت ملی آن شد.

«آلاء طالبانی» عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق تأکید کرد که خاکبرداری از اراضی و باغ‌های منطقه کردستان عراق دارای جنبه‌های سیاسی و زیست‌ محیطی است و از هر دو زاویه نقض قانون اساسی، معاهدات و احترام به حسن همجواری محسوب می‌شود.

طبق گزارش وبگاه «بغداد الیوم»، طالبانی افزود که قطع کردن غیرقانونی درختان نیز بر محیط زیست منطقه کردستان و کل عراق تأثیر منفی خواهد داشت.

وی تصریح کرد که بنابه گفته شاهدان عینی چوب درختانی که به صورت غیرقانونی قطع شده است با کامیون به ترکیه فرستاده می‌شود و این نقض آشکار حاکمیت عراق است.

طالبانی همچنین گفت که ترکیه مدعی است هدف آن تعقیب عناصر پ.ک.ک است اما این اقدامات ترکیه بدون موافقت بغداد و منطقه کردستان صورت می‌گیرد و این نقض حاکمیت عراق است.

عضو کمیسیون روابط خارجه پارلمان تأکید کرد که اطلاعات بدست آمده، نشان می‌دهد این اقدامات ترکیه مقدمه‌ای برای احداث چند پایگاه نظامی جدید در کردستان عراق است لذا ما از دولت فدرال می‌خواهیم که موضع رسمی در این خصوص اتخاذ کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها