کد خبر: 494207
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۱۵:۲۱
| |

جای خالی نابغه چپ‌دست در المپیک توکیو

پینگ‌پنگ ایران سه دوره است که به لطف درخشش برادران عالمیان در بازی‌های المپیک حضور پیدا می‌کند. اولین بار در بازی‌های 2012 لندن بود که نوشاد عالمیان، بردار بزرگ‌تر با کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های آسیای میانه، تنها سهمیه این منطقه را از آن خود کرد و راهی این آوردگاه مهم شد. نوشاد 21‌ساله در اولین تجربه حضورش در مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا آن‌قدر غیرمنتظره ظاهر شد که بعید است هیچ وقت نمایش خارق‌العاده او از یاد کسی برود.

جای خالی نابغه چپ‌دست در المپیک توکیو
کد خبر: 494207
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۵:۱۵:۲۱

اعتمادآنلاین| او در اولین مسابقه خود با برتری 4 بر صفر بر جاستین هان، بازیکن چینی‌الاصل استرالیایی، نخستین پیروزی تاریخ تنیس روی میز ایران در المپیک را رقم زد. در بازی دومش هم در مسابقه‌ای نفس‌گیر رقیب هنگ‌کنگی را 4 بر 3 از پیش‌رو برداشت و به مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه یافت. اوج هنرنمایی نابغه چپ‌دست پینگ‌پنگ ایران وقتی بود که مقابل تیمو بول، ستاره سرشناس آلمانی قرار گرفت. جایی که با ارائه یک بازی نزدیک در چهار ست پیاپی، با نتایج (11-8، 11-5، 12-10، 12-10) مغلوب نفر هفتم جهان شد. نوشاد پس از المپیک لندن هم نفر اول پینگ‌پنگ کشور باقی ماند؛ اما در راه المپیک 2016 ریودوژانیرو، حریفی جدی پیش‌رو داشت که حتی می‌توانست دست او را از رسیدن به المپیک کوتاه کند: او کسی نبود جز نیما عالمیان.


به گزارش شرق، نیما که یک سال از نوشاد کوچک‌تر است، دیگر شخصیت درخشان خانواده عالمیان در پینگ‌پنگ ایران است. او نیز مثل نوشاد سال‌ها زیر نظر پدرشان، رحمت عالمیان، در این رشته کار کرد تا بتواند در قامت یک مدعی ظاهر شود.

برای حضور در المپیک ریو دو برادر به فینال مسابقات انتخابی در هنگ‌‌کنگ رسیدند؛ در‌حالی‌که تنها فرد قهرمان می‌توانست راهی برزیل شود. نیما گیم اول را 7-11 برد اما نوشاد در دو گیم بعدی بهتر کار کرد و برادرش را 8-11 و 7-11 شکست داد. گیم چهارم را نیما 8-11 برد تا کار به گیم پنجم برسد و در گیم پایانی این نیما بود که برادر بزرگ‌ترش را 9-11 شکست داد تا برای اولین بار سهمیه المپیک را بگیرد.

اما این پایان کار نبود. نوشاد نیز در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی هنگ‌کنگ توانست با پیروزی 1-4 مقابل جیانگ تیانی از کشور میزبان راهی المپیک شود تا هر دو برادر در حرکتی تاریخی در این آوردگاه بزرگ دست به راکت شوند. نوشاد و نیما به ترتیب در اولین و دومین بازی خود در ریو با شکست برابر رقبا از گردونه بازی‌ها حذف شدند. برای این دوره از بازی‌های المپیک یعنی توکیو 2020 باز هم یک عالمیان نماینده پینگ‌پنگ ایران در این رویداد معتبر است. قرعه این‌بار به نام نیما برادر کوچک‌تر افتاده است. این بازیکن اسفندماه سال گذشته با قهرمانی در مسابقات گزینشی آسیای میانه صاحب این سهمیه شد.

نوشاد و نیما در رقابت‌های انتخابی آسیایی در مرحله نیمه‌نهایی با یکدیگر رویارو شدند و در نهایت با شکستی که نیما به

نوشاد متحمل کرد، به فینال رسید و با کسب عنوان قهرمانی راهی توکیو شد.

نوشاد با وجود کسب این نتیجه امیدوار بود که ازطریق رنکینگ جهانی سومین المپیک را هم ببیند که متأسفانه اعمال قوانین سخت و پیچیده برای این دوره از بازی‌ها مانع رسیدن او به المپیک شد.

این در حالی بود که نوشاد با شانس یازدهم در رنکینگ المپیک در یک‌قدمی کسب سهمیه بود.

نوشاد می‌گوید: «در بخش مردان 65 بازیکن و در بخش بانوان 70 بازیکن در المپیک حضور دارند. در‌صورتی‌که اگر تعداد شرکت‌کنندگان در بخش مردان هم 70 نفر بود، من هم صاحب سهمیه می‌شدم».

نیما معتقد است در المپیک توکیو جای برادرش خالی خواهد بود؛ در‌عین‌حال امیدوار است بتواند رکوردی را که درباره نتایج المپیکی پینگ‌پنگ در اختیار برادرش است، بشکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها