کد خبر: 494330
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۹:۴۱:۴۰
| |

جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی‌های روز چهارم

در ادامه رقابت‌های جودو قهرمانی جهان، روز چهارشنبه دو جودوکار از بلژیک و فرانسه موفق به کسب مدال طلا شدند.

جودوکاران فرانسه و بلژیک طلایی‌های روز چهارم
کد خبر: 494330
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۰۹:۴۱:۴۰

اعتمادآنلاین| در ادامه رقابت‌های جودو قهرمانی جهان که در بوداپست جریان دارد، روز چهارشنبه جودوکاران دو وزن 81- کیلوگرم مردان و 63- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که در «ماتیاس کس» از بلژیک و «کلاریس آگبگ نینو» از فرانسه موفق به کسب مدال طلا شدند.

به گزارش مهر، در وزن 63- کیلوگرم زنان، همه کارشناسان کسب مدال طلا را برای دختر فرانسوی پیش بینی کرده بودند. جایی که 43 جودوکار حضور داشتند و در هشت سال گذشته «آگبگ نینو» فرانسوی یک پای ثابت همه فینالها بوده و در این دوره نیز در هشتمین حضور متوالی خود در فینال موفق شد برای پنجمین بار به مدال طلا دست پیدا کند.

وی روز چهارشنبه در 5 مبارزه متوالی خود رقبایی از دانمارک، کره جنوبی، کویا، هلند و اسلوونی را قبل از پایان وقت قانونی شکست داد و قهرمان جهان شد.این فرانسوی که طلای المپیک را در کارنامه خود کم دارد، در کمتر از یک ماه دیگر به دنبال تبدیل نقره 2016 ریو به طلاست.

«کلاریس آگبگ نینو» بعد از کسب مدال طلا گفت: سه ماه پیش به فکر حضور در مسابقات جهانی نبودم، سپس با خودم گفتم، اگر من به بوداپست نروم و در توکیو شکست بخورم، سال آینده هیچ عنوانی برای دفاع نخواهم داشت و بوداپست یعنی طلای پنجم جهان و پس من اینجا هستم.

در این وزن «آندریا لسکی» از اسلوونی به نشان نقره دست پیدا کرد و «سانه ورمر» از هلند به همراه «آبرادوویچ» از صربستان هم روی سکوی سوم ایستاده و برنز گرفتند.

در وزن 81- کیلوگرم مردان، «ماتیاس کس» بلژیکی برای دومین دوره متوالی به دیدار فینال رقابتهای قهرمانی جهان راه یافت و در مبارزه پایانی با پیروزی بر «گریگا لاشویلی» از گرجستان پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

این گرجستانی که دو طلای مسترز دوحه و قهرمانی اروپا در سال 2021 را کسب کرده بود به نشان نقره دست پیدا کرد و «فرانک دی ولت» هلندی به همراه «گواتیزه» از پرتغال به نشان برنز مشترک دست پیدا کردند.

«ماتیاس کس» در مورد قهرمانی در بودپست گفت: من برای هر حریف برنامه داشتم. امروز من در هر مسابقه به این طرح پایبند بودم. اکنون هم می گویم که یک ماه دیگر صبر کنید.(اشاره به بازیهای توکیو)

در این وزن سعید ملایی جودوکار ایرانی تیم ملی مغولستان بعد از کسب سه پیروزی به نیمه نهایی رسید و در این مرحله برای دومین بار متوالی برابر «بولتبایف» ازبکستان با ضرفه فنی شکست خورد و به گروه شانس مجدد رفت و در این مرحله هم برای به «فوجی وارا» از ژاپن باخت و از دست یابی به مدال بازماند. این پنجمین مبارزه «فوجی وارا» و ملایی بود که کفه ترازو 3 بر 2 به سود ژاپنی سنگین شد.

در ادامه این رقابتها امروز جودوکاران دو وزن 90- کیلوگرم مردان و 70- کیلوگرم زنان به روی تاتامی می ورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها