تل‌آویو، فرستاده صلح اتحادیه اروپا را تحریم کرد

منابع عبری‌زبان، شامگاه چهارشنبه، گزارش دادند که تل‌آویو برگزاری نشست با اِسون کوپمنز فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه را ممنوع کرده است.

تل‌آویو، فرستاده صلح اتحادیه اروپا را تحریم کرد
کد خبر: 494379
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۱:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| منابع عبری‌زبان گزارش دادند که تل‌آویو فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه را به علت مواضع اخیر این اتحادیه درباره نوار غزه تحریم کرده است.

به گزارش فارس،‌ منابع عبری‌زبان، شامگاه چهارشنبه، گزارش دادند که تل‌آویو برگزاری نشست با «اِسون کوپمنز» فرستاده اتحادیه اروپا در امور صلح خاورمیانه را ممنوع کرده است.

روزنامه «العربی الجدید» به نقل از وبگاه صهیونیستی «والا» در این خصوص خبر داد که این گام در اعتراض به موضع اخیر اتحادیه اروپا در قبال نوار غزه صورت گرفته و وزارت خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی، هفته گذشته، برگزاری هرگونه نشست با نماینده صلح این اتحادیه را که مأمور به احیای «روند صلح» در فلسطین شده‌،‌ تحریم کرده‌اند.

وبگاه والا به نقل از منابع رسمی رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داد که وزارت خارجه تل‌آویو از موضع «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان تجاوزهای ماه گذشته به نوار غزه «عصبانی» است.

طبق این گزارش، تل‌آویو این علت این عصبانیت را این‌گونه بیان کرده است که بورل، شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین به عمق فلسطین اشغالی را «قویا» محکوم نکرده است.

منابع مذکور گزارش در این خصوص گزارش دادند، شعله‌های عصبانیت تل‌آویو زمانی تشدید شده است که در جریان جنگ اخیر، جوزپ بورل درخواست آتش‌بس فوری در فلسطین اشغالی را داد و تأکید کرد که به جز یک عضو اتحادیه اروپا، تمام کشورهای این اتحادیه آتش‌بس را تأیید می‌کنند.

والا همچنین خبر داد که «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان تجاوز به نوار غزه تماس تلفنی «سختی» با بورل داشته و اعتراض خود را در قبال این موضع‌گیری ابراز کرده است.

منابع مذکور گزارش دادند که تل‌آویو درخواست اسون کوپمنز از «رونی لشنو» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان‌های اتحادیه اروپا برای ترتیب دادن سفرش به تل‌آویو را به نشانه اعتراض به رفتار بورل رد کرده است.

این منابع در ادامه با اشاره به اینکه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از کوپمنز خواسته که سفرش را به زمان دیگری موکول کند، خبر دادند که کوپمنز، هفته گذشته، وارد فلسطین اشغالی شده و تلاش کرده است که وزارت خارجه و جنگ رژیم صهیونیستی را برای دیدار مجاب کند؛ اما درخواست او رد شده است؛‌ مسئله‌ای که موجب شد او راه خود را به رام‌الله کج کند و دیداری با مقامات تشکیلات خودگردان ترتیب دهد.

به تنش ایجاد شده،‌ العربی الجدید در پایان این گزارش خاطر نشان می‌کند کوپمنز، هفته گذشته، با تل‌آویو ابراز همبستگی کرده و از مناطقی که در جریان حملات مقاومت آسیب دیده‌اند، بازدید کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها