کد خبر: 494584
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۰:۵۰
| |

چاووش‌اوغلو:

تبادل سفرا با مصر نزدیک است/ قاهره: پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است

درحالی که وزیر خارجه ترکیه پیش بینی کرده به زودی این کشور و مصر به تبادل سفرا بپردازند، یک منبع مصری اعلام کرد که هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است.

تبادل سفرا با مصر نزدیک است/ قاهره: پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است
کد خبر: 494584
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۱:۰۰:۵۰

اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تی‌آرتی این کشور گفت: شبکه ارتباطی میان سازمان اطلاعات ترکیه و مصر ایجاد شده است و اکنون ارتباط در سطح وزرای خارجه است. مذاکرات تاکنون به شکل خوبی درحال انجام است و بعد از آن احتمالا دیداری میان دو وزیر برگزار شود و به تبادل سفرا و برقراری روابط خوب بپردازیم.

وی گفت: ترکیه و مصر می‌توانند درباره لیبی به همکاری بپردازند چراکه در حال حاضر از دو طرف جداگانه حمایت نمی‌کنند.

چاووش اوغلو به همکاری میان ترکیه و مصر درباره پرونده فلسطین اشاره کرد و گفت: ما همواره بر اهمیت مصر تأکید کرده و می‌کنیم. اگر به عادی سازی روابطمان بپردازیم کشورهای زیادی وجود دارند که به همکاری ما نیاز دارند.

موضع قاهره


از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک در قاهره به خبرگزاری تاس روسیه گفت که تاکنون پیشرفت چشمگیری در مذاکرات عادی سازی روابط میان مصر و ترکیه حاصل نشده است.

این منبع اعلام کرد: هر دو طرف طی مذاکرات اخیر دیدگاهشان را درباره آینده دو کشور ارائه کردند اما از آن زمان هیچ مسئله جدیدی درباره این پرونده وجود ندارد. موضعی که مصر طی این مذاکرات اعلام کرد همچنان ثابت است. طرف مصری پیام‌های مناسبی درباره ثابت بودن این موضع به شرکایش در منطقه داده است.

این منبع اعلام کرد: دولت ترکیه هیچ اقدامی درباره خواسته‌های طرف مصری انجام نداده است. این مسئله شامل خارج کردن نیروهای ترکیه از لیبی است.

ترکیه مارس از آغاز تماس‌های دیپلماتیک با مصر خبر داد و از رسانه‌های مصری مخالف در ترکیه خواست انتقاد از نظام مصر را کنار بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها