کد خبر: 494634
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۴:۰۹
| |

نگاهی به نمایشگاه کوروش شیشه‌گران با موضوع انتخابات

در این آثار از «مرده باد» و «زنده باد» خبری نیست!

این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی مردم انتخابات است؛ دغدغه‌ای که حالا سر از آثار یک هنرمند درآورده است و به شکلی انتزاعی و با زبان هنر از انتخابات و سردرگمی‌هایش سخن گفته است.

در این آثار از «مرده باد» و «زنده باد» خبری نیست!
کد خبر: 494634
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱ ۱۲:۴۴:۰۹

اعتمادآنلاین| بهزاد شیشه‌گران، نقاش و طراح گرافیک پیشکسوت که تاکنون 17 نمایشگاه مجازی و 14 نمایشگاه در گالری‌های مختلف تهران برگزار کرده است، از زمان آغاز شیوع کرونا در سال گذشته دو نمایشگاه مجازی با عنوان‌های «کرونا پرتره» و «من ماسک می‌زنم» برگزار کرده و در سومین سوژه نمایشگاهی مجازی خود به سراغ یکی از دغدغه‌های اصلی این روزهای جامعه یعنی «انتخابات» رفته است.

به گزارش ایسنا، شیشه‌گران درباره نمایشگاه جدید خود که در آن 15 اثر به مرور در صفحه‌های اینستاگرام، فیس بوک و تلگرام این هنرمند منشتر شده است، توضیح می‌دهد: این مجموعه آثار به صورت انتزاعی و یا آبستره خلق شده‌اند که می‌تواند نشانگر شرایط سیاسی و اجتماعی این روزهای جامعه ما باشد.

او با بیان اینکه «در این آثار از شعارهای مرده باد و زنده باد خبری نیست»، می‌گوید: ما این روزها در شرایط دشوار و عجیبی به سر می‌بریم. شرایطی پر از تضاد، شعاری، محافظه‌کارانه، بدون برنامه و وعده‌های خارج از اختیارات ریاست جمهوری و ناگفته‌های بسیار دیگر؛ و حالا با این مشکلات ساختاری باید در انتخابات تصمیم درستی هم بگیریم. من به عنوان یک شهروند از خانواده هنرهای تجسمی که در این فضا تنفس می‌کنم و شاهد و ناظر آن هستم، در روح و جانم تاثیر عمیقی گذاشته است و نمی‌توانم نسبت به شرایط پیرامونم بی‌تفاوت و آسوده خیال بگذرم.

این هنرمند ادامه می‌دهد: بنابراین با خلق آثار جدید تلاش کردم که این فضای تکه تکه شده و سردرگم و متلاطم را با زبان هنر نشان دهم؛ چراکه تاریخ درباره ما در آینده قضاوت خواهد کرد.

در ادامه می‌توانید آثار شیشه‌گران با موضوع انتخابات را تماشا کنید:

1

2

3

4

5

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها