کد خبر: 494750
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

تیم ایران با ده‌تایی کردن کامبوج به مصاف عراق می‌رود

خاطرات بهار 98 زنده شد

تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 از ساعت 19 دیروز جمعه مقابل کامبوج قرار گرفت و با برتری پر گل 10 برصفر آماده بازی حساس با عراق شد.

خاطرات بهار 98 زنده شد
کد خبر: 494750
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۰۸:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یوزهای‌ ایرانی که در دو بازی قبلی ابتدا هنگ‌کنگ‌ را سه بر یک و سپس بحرین میزبان را سه بر صفر از پیش‌رو برداشتند با تشخیص دراگان اسکوچیچ‌ با ترکیبی‌ از بازیکنان ثابت و ذخیره مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه به میدان رفتند.

بخ گزارش اعتماد، تیمی که در بهار 98 و زمانی که ویلموتس سرمربی تیم ملی بود به تهران آمد و با 14 گل بدرقه شد. همان بازی معروفی که زنان ایرانی برای نخستین‌بار اجازه پیدا کردند به آزادی بیایند و تیم ملی کشورشان را تشویق کنند. از آن بازی تک هوادار کامبوج که در تمام طول 90 دقیقه با طبل‌ تیم کشورش را تشویق کرد هم در یاد هواداران فوتبال باقی ماند.


تیم ایران در دومین تقابل با کامبوج کمی‌ دستپاچه کار را آغاز کرد و در کمال تعجب حریف با حضور در زمین ایران دست‌ به پرس مدافعان ایران زد. با این حال فشار کامبوج تنها چند دقیقه بیشتر طول نکشید و زمانی که هیجان سفیدپوشان‌ میدان که برای گل زدن عجله داشتند خوابید، شرایط بازی همان‌طور که انتظار می‌رفت ادامه پیدا کرد.


شاگردان اسکوچیچ بعد از خلق یکی، دو موقعیت روی حرکت کاپیتان جهانبخش صاحب یک ضربه پنالتی شدند و خود علیرضا این توپ را به تور دروازه حریف دوخت تا چراغ اول را روشن کرده باشد. بعد از این گل به نوعی مقاومت رقیب ضعیف شرق آسیایی شکست و بازیکنان ایران با اطمینان خاطر بیشتری کار را دنبال کردند و تا دقیقه 45 سه بار دیگر دروازه حریف را گشودند. شجاع خلیل‌زاده، مهدی طارمی و مدافع حریف گلزنان ایران بودند. در دقیقه 45 ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد و عزت‌اللهی توپ را به تیرک‌ دروازه حریف کوبید.


در آغاز نیمه دوم اسکوچیچ دست به تغییراتی در ترکیب تیم زد و به ترتیب کریم انصاری‌فرد، مجید حسینی، میلاد سرلک، مهدی قایدی و کاوه رضایی را به زمین فرستاد. نیمکت‌نشینان‌ با انگیزه ایران در نیمه دوم شرایط را برای کامبوج سخت و سخت‌تر کردند و از ضعف بدنی آنها نهایت استفاده را بردند و با زدن 6 گل دیگر حریف را دو رقمی کردند. گل‌های ایران در نیمه دوم را میلاد محمدی،کریم انصاری‌فرد از روی نقطه پنالتی، مهدی قایدی و کاوه رضایی (دو گل) به ثمر رساندند.


تیم ایران با این برد در جدول پنج‌تیمی گروه سوم مقدماتی جام جهانی 15 امتیازی شد و در همان رده دوم باقی ماند. البته به دلیل انصراف کره‌ شمالی از این رقابت‌ها بازی تیم‌های آخر هر گروه در پایان دور مقدماتی حذف می‌شود و این یعنی 6 امتیاز برد ایران مقابل کامبوج و همچنین گل‌های زده ملی‌پوشان کشورمان محاسبه نمی‌شود. این وضعیت برای عراق و بحرین و هنگ‌کنگ هم صادق است. یعنی ایران در واقع فعلا 9 امتیاز دارد و عراق هم 11 امتیازی است.


بازی آخر تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از رقابت‌ها روز سه‌شنبه مقابل عراق خواهد بود. مسابقه‌ای که از آن به عنوان فینال گروه سوم یاد می‌شود. تیم برنده راهی دور دوم مقدماتی جام جهانی می‌شود و تیم بازنده باید منتظر نتایج سایر گروه‌ها بماند تا شاید به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم جواز حضور در دور بعد را به دست آورد. طبق محاسبات بازی‌های باقی‌مانده سایر مدعیان گروه‌های هشت‌گانه مقدماتی جام جهانی وضعیت ایران برای قرار گرفتن در بین تیم‌های برتر دوم نه خوب است و نه بد و شرایط نهایی‌اش به‌شدت به نتایج سایر تیم‌ها بستگی دارد. این یعنی احتمال عدم صعود ایران در صورت کسب هر نتیجه‌ای غیر از برد مقابل عراق بالاست.


از همین امروز دراگان اسکوچیچ، کادرفنی تیم ملی و بازیکنان سه روز زمان دارند تا همه ‌چیز را مهیای بازی سرنوشت‌ساز با عراق کنند. تیمی که ده سال است مقابل ما شکست نخورده. برد دیروز ده بر صفر مقابل کامبوج، تیمی که مقابل عراق 4 بر یک بازنده شد می‌تواند به مثابه یک بمب انرژی عمل کند و روحیه تیمی را بالا ببرد. با این حال پیروزی مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه و حتی دو برد قبلی مقابل هنگ‌گنگ و بحرین نباید منجر به ساده‌انگاری شرایط بشود. تیم ملی ایران از همان روز نخست ورود به بحرین یک هدف را دنبال کرده و آن هم صعود به دور بعدی مسابقات است. این هدف باید سه‌شنبه شب با برد مقابل عراق تیک بخورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها