حسین کمالی، نایب‌رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400| دلیل اینکه نامزدها به مشکلات کارگری اشاره نمی‌کنند ناآگاهی آنها از زندگی کارگری است/ مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات، کاهش شدید اعتماد عمومی است/ مناظره بسیار سبک و بی‌محتوا بود

نایب‌رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران گفت: دلیل مطرح نشدن مشکلات و مسائل کارگری این است که هیچ کدام از این آقایان با مشکلات کارگران آشنا نیستند. عموماً آقایان در مجموعه و شرایطی زندگی کرده‌اند که زندگی و معاش‌شان با زندگی و معیشت کارگران متفاوت است.

انتخابات 1400| دلیل اینکه نامزدها به مشکلات کارگری اشاره نمی‌کنند ناآگاهی آنها از زندگی کارگری است/ مهم‌ترین دلیل عدم مشارکت مردم در انتخابات، کاهش شدید اعتماد عمومی است/ مناظره بسیار سبک و بی‌محتوا بود
کد خبر: 494813
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز پرونده آخرین برنامه مناظراتی انتخابات 1400 بسته خواهد شد، اما اتفاقات و گفته‌های نامزدها در این مناظرات همیشه در حافظه تاریخی می‌ماند. مناظراتی که توقع عمومی را به هیچ وجه برآورده نکرد و با توجه به آمارها این شکل از مناظره از سوی کاندیداهای انتخابات 1400، دیوار میان مردم و صندوق رأی را بلندتر کرد.

در همین راستا اعتمادآنلاین با حسین کمالی، نایب‌رئیس جبهه اصلاح‌طلبان ایران، گفت‌وگو کرده که در ادامه می‌خوانید.

***

*بسیاری آقای همتی را نماینده دولت در مناظرات می‌دانند، نظر شما در این باره چیست؟

آقای همتی از عملکرد دولت دفاع نمی‌کند. نماینده دولت یعنی کسی که بیاید از سیاست‌های دولت دفاع کند، اما آقای همتی فقط سیاست‌های خودش را تعریف می‌کند. از آن طرف دولت هم این توانایی را دارد که از سیاست‌ها و عملکرد خود دفاع کند.

*با توجه به وعده وعیدهای فراوان کاندیداها، چرا هیچ کدام از نامزدها در مورد مطالبات پرداخت‌نشده کارگران نظیر کارگران نیشکر هفت تپه سخن نگفتند؟ علت نادیده گرفتن این قشر از جامعه چیست؟


برای طرح هر مساله ابتدا باید نسبت به موضوع شناخت داشته باشیم. دلیل مطرح نشدن مشکلات و مسائل کارگری این است که هیچ کدام از این آقایان با مشکلات کارگران آشنا نیستند. عموماً آقایان در مجموعه و شرایطی زندگی کرده‌اند که زندگی و معاش‌شان با زندگی و معیشت کارگران متفاوت است. زندگی، آداب و رسوم، تفکر و نگاه‌شان سوای طبقه کارگر است، البته همیشه با ترفندهای مختلف برای رأی‌گیری به کارگران رجوع می‌کنند.

*ایسپا در جدیدترین نظرسنجی خود گفته است که با شروع مناظرات درصد مشارکت مردم در انتخابات روندی کاهشی پیدا کرده، تحلیل شما چیست؟


عوامل متعددی در کاهش مشارکت مردم در انتخابات آتی موثر است که مهم‌ترین آن کاهش شدید اعتماد عمومی به عنوان مهم‌ترین سرمایه اجتماعی است و من هم همین‌طور فکر می‌کنم. مناظره بسیار سبک و کم‌ارزش و بی‌محتوا برگزار شد و چهره خوبی از کاندیداها در مناظره قبلی ارائه نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها