پیگیری قطعی برق ۱۱۶؛

صادرات برق به صفر می‌رسد؛ اولویت، تامین داخل است

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: قرار است واردات برق را از جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان افزایش دهیم و صادرات برق به برخی از کشور‌ها را نیز به صفر برسانیم.

صادرات برق به صفر می‌رسد؛ اولویت، تامین داخل است
کد خبر: 494822
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۰:۰۲:۳۵

اعتمادآنلاین| مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به کاهش صادرات برق گفت: امسال با چند وضعیت غیرمتعارف نسبت به سال گذشته روبه‌رو شدیم که یکی گرمای زودرس بود؛ به طوری که در فروردین ماه حدود پنج درجه و در اردیبهشت‌ماه نیز چند درجه افزایش دما در سطح کشور اتفاق افتاد که این به معنای استفاده زودتر از دستگاه‌های سرمایشی بود که خود بار قابل ملاحظه‌ای را نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: در صدد هستیم صادرات برق را کاهش دهیم و یا به صفر برسانیم.

او ادامه داد: در حال حاضر قرار است از جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان واردات برق را افزایش دهیم و صادرات به برخی از کشور‌ها را هم کاهش دهیم و یا به صفر برسانیم.

رجبی مشهدی تصریح کرد: تلاش‌های شبانه روزی در حال انجام است، صادرات را کاهش دادیم و حتی سعی بر آن داریم که بر اساس قرارداد‌ها صادرات را به صفر برسانیم و واردات را انجام دهیم.

سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به مصرف برق در روز گذشته بیان کرد: مصرف برق در پیک روز گذشته 51 هزار و 467 مگاوات بوده است به طوری که این میزان مصرف در زمان مشابه سال گذشته: 53 هزار و 992 مگاوات است.

او در پایان تصریح کرد: همچنین ذخیره نیروگاه‌ها نیز 599 مگاوات، مصرف برق صنایع 4 هزار و 926 مگاوات و سهم تولید نیروگاه‌های تجدید‎‌پذیر 6 هزار و 154 مگاوات گزارش شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها